Izveštaj Transparentnosti Srbije o izbornoj kampanji: Potpuna dominacija Aleksandra Vučića

Vesti 12. jun 202412:04 3 komentara
N1

Procene su da je vrednost kampanje za lokalne izbore koji su održani 2. juna približno 60 odsto vrednosti kampanje iz decembra 2023. godine, a iz različitih budžeta podeljeno je 1,4 miliona evra, izjavio je programski direktor Transparentnosti Srbija Nemanja Nenadić.

On je, na konferenciji za novinare, rekao da se u novu kampanju ušlo bez rešavanja ključnih pitanja iz prethodne kampanje u pogledu kontrole troškova, a viđeni su novi vidovi mogućih zloupotreba i kršenja propisa.

Koordinator istraživanja Zlatko Minić ocenio je da se specifičnost ovih izbora i kampanje može najbolje oslikati krilaticom „raspisuj lokalno, a plaši globalno“.

Prema njegovim rečima, ono što je registrovano od 7. do 30. maja je potpuna dominacija Srpske napredne stranke, odnosno potpuna dominacija Aleksandra Vučića lično.

Vučić je bio nosilac svih lista i nametnut je diskurs da lokalne teme i ko će biti gradonačelnik nije bitno, već je predsednik taj koji će spasiti Srbiju i Srbe od globalnih pretnji, rekao je Minić, aludirajući na rezoluciju u Ujedinjenim nacijama o uspostavljanju 11. jula kao Međunarodnog dana sećanja na genocid u Srebrenici.

Minić je naveo i da se u kampanji govorilo kako se opozicija borila za fotelje, a da su „ovde bitni Srbija i srpsko, pa je nametnuta i floskula da Beograd mora da ima srpskog gradonačelnika“.

Druga velika tema, dodao je on, bile su nacionalne investicije, odnosno Ekspo 2027 i sve što se bude gradilo, biće u okviru toga.

Minić je rekao da su pratili i naslovne stranke 13 dnevnih novina, 10 iz Beograda, uključujući i Sportski žurnal, odnosno Novosadski dnevnik, Niške novine i Frankfurstke vesti.

Vučić se pojavio na naslovnicama 169 puta, u 89 odsto slučajeva u pozitivnom kontesktu, a Savo Manojlović 18 i to u trećini u pozitivnom svetlu, a dve trećine u negativnom, rekao je Minić.

On je dodao da su se na naslovnicama Vučić i ostali lideri sa liste oko SNS pojavili ukupno 280 puta i to 88 odsto u pozitivnom svetlu, a svi ostalo zajedno su imali 69 pojavljivanja, od toga 60 odsto u negativnom tonu.

Na konferenciji za novinare Transparetnost je navela da su sve televizije sa nacionalnom frekvencijom ovog puta objavile cenovnike za političko oglašavanje, dok to nisu učinile sve kablovske televizije.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare