Janjatović o koncertu Nika Kejva u Beogradu: Žao mi je što je takav umetnik ušao u agendu SNS

Vesti 11. apr 202422:00 102 komentara

Najava kocerta Nika Kejva na Platou Geozavoda (Beograd na vodi) izazvala je brojne rekacije, a rok kritičar Petar Janjatović spada u grupu onih koji neće otići, jer, kako je naveo, ne bi mogao da se opusti i uživa. "Žao mi je što je takav umetnik ušao negde u agendu SNS-a i mislim da će na tom koncertu biti vrlo malo tvrde fan baze", ocenio je.

Kaže da mu se dopada što su fanovi počeli masovno da mu šalju mejlove, ali ne veruje da Kejv razume kontekst cele situacije oko prostora gde je najavio koncert 18. juna.

„Ipak smo mi mala kultura i mala zemlja da bi on imao uvid u to šta se dešava od 2012. godine u ovoj zemlji. On je na turneji, cenim da se on malo pita gde će ići, to rade menadžeri. Prosto je sada tu u regionu, najverovatnije je došla dobra ponuda, ali nisam  siguran da ti veliki muzičari razmišljaju preterano o političkoj situaciji o nekoj zemlji u kojoj nastupaju“, rekao je Janjatović u emisji „360 stepeni“.

Na pitanje šta nam podela oko Nika Kejva govori o trenuku u kom živimo, rok kritičar smatra da bi sve bilo drugačije da smo mi „neka pristojna zemlja i imamo pirstojan režim“.

„Govori samo jednu stvar – loša vlada proizvodi deobu među ljudima, loša vlada korumpira ljude, pravi ih slugama, robovima i potrčko ekipu. Dakle, da je ovo neka pristojna zemlja i režim, potpuno bi nam bilo svejedno gde svira Nik Kejv“, naglasio je Janjatović.

„Iritira me što se insistira da je Slađana Milošević ikona Novog talasa“

Janjatović je istakao da će Slađanu Milošević da pamti pre svega po albumu koji je radila sa jednim od najznačajnijih kompozitora Darkom Kraljićem u drugoj polovini ’80-tih godina.

„Čovek koji je napisao pesmu – Devojko mala, pripada jednoj potpuno drugoj generaciji u odnosu na Slađaninu. Ona je pesme sa tog albuma otpevala u vrlo lepim aranžmanima. To je jedno od prilčno zapostavljenih ploča, koja iz nekog razloga nije preteranog traga ostavila, ali mislim da je tu Slađana Milošević pokazala neke od svojih kvaliteta“, rekao je poznati rok kritičar i tvorac čuvene “ Ex Yu rock enciklopedije“.

Dodao je da ga je posle njene smrti „jako iritiralo“ to što se u novinarskim tekstovima insistiralo na tome da je ona ikona „Novog talasa“.

„Dakle Slađana i Novi talas se ne podudaraju. Znamo ko su glavni autori novog talasa u Beogradu i Zagrebu bili, tako da me je prosto ta vrsta mitomanije malo iritirala“, rekao je Janjatović.

Kult EKV-a

Janjatović smatra da su pesme kultnog benda EKV „veoma zavodljive“.

„Milan Mladenović je bio izrazito ubedljiv pevač, vrlo efektan gitarista sa ukusom. Mislim da je dobrim delom ta mistika tekstova bitna za to kako te pesme žive i dalje, jer prosto svaka nova generacija otkriva nešto drugo. Oni u tim tekstovima imaju tu slojevitost i zatvorenost, možda i neku bajkovitost. Ali na njihov takav kultni status je nažlost mnogo uticalo što su tako rano umrli ključni članovi bend“, objasnio je rok kritičar.

Prema njegovom mišljenju, oni bi sigurno bili veliki bend i danas, međutim:

„Ne bi imali takvu auru kakvu imaju, jer su svi maltene otišli pre svoje 40 godine“, ocenio je Janjatović.

Poduhvat stvaranja Ex Yu rock enciklopedije

Pre nego što je napisao „Ex Yu rock enciklopediju“, Janjatović je istakao da je „jedna takva knjiga nedostajala“.

„Mnogo je korisno i važno, a onda sam se pitao zašto mi to nemamo, a velika je scena i značajna, dakle nema razloga da je ne bude“, rekao je rok kritičar.

On se pirisetio kako je počeo sa pisanjem „Ex Yu rock enciklopedije“

„Došli su ratovi, onda sam ja odjednom imao dosta slobodnog vremena i ukapirao sam da bi mogao da sednem i da pišem tu knjigu, da mi je to prosto psihoterapija. Ja sam celu zimu proveo npr. ’92. i ’93. godine nosom zabijenim u prašnjavu specijalizovanu muzičku štampu i shvatio da se mnogo dobro osećam, da sam pobegao od dnevnika. Naravno da sam znao sve šta se dešava i u Sarajevu i Vukovaru, ali sam prosto sebi suzio tu količinu zla koji ulazi u mene“, prisetio se Janjatović.

Kako je naveo, o kom bendu će taj dan pisati najviše je uticalo njegovo raspoloženje.

„Onako stavim slušalice na glavu. Kada se probudim ujutru depresivan onda odlučim da ću pisati o super bendovima – Indeksima, Idolima, Disciplini kičme, a kada se probudim dobro raspoložen onda sam na primer pisao o Hari Mata Hariju“, otkrio je Janjatović

Na pitanje kako je prikupljao sve te podatke, rok kritičar je istakao da je to bilo vreme pre interneta, kada telefonske veze između Hrvatske i Bosne nisu radile zbog ratova.

„Kopao sam po novinama i nekako sastavljao te biografije i sebi sa strane pisao šta mi sve nedostaje“, rekao je rok kritičar.

Prema njegovim rečima, prikupljanje svih tih podataka je bilo prilično teško.

„Ali sam imao i ono zadovoljstvo filateliste kome nedostaje jedna u nizu marka i onda kada zaokružim nečiju biografiju, predivan je osećaj i onda te to vozi naravno da radiš dalje“, zaključio je Janjatović.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare