Javni prevoz u Beogradu kao „ruski rulet“: Autobusi se sudaraju, gore, otpadaju trole

Vesti 27. avg 202421:44 4 komentara

U tri dana u Beogradu su se dogodile četiri nesreće u javnom prevozu, u kojima su dve osobe izgubile život, a oko 20 njih je teže i lakše povređeno. Na adresu Sekretarijata za javni prevoz stigla su zbog toga dva zahteva. Zahtevu tri sindikata GSP-a da se ograniči radno vreme vozača danas se pridružio apel Pokreta slobodnih građana - da se izvrši hitan vanredni tehnički pregled svih vozila koja učestvuju u javnom gradskom prevozu.

Ulazak u autobus na izvesnim linijama, opšte je poznato, nosi izvesne rizike.

Povezane vesti

Riskantno je u subotu, tradicionalno, bilo na liniji 511, gde se autobus sudario sa četiri automobila. Na liniji 521 autobus se zapalio. Najteža nesreća, dogodila se u autobusu sa brojem 551. Jedna osoba izgubila je život na licu mesta, a druga bitku za njega – danas. Dan kasnije deo koji se otkačio sa trole udario je u semafor, koji je potom ozledio devojčicu.

„Pokret slobodnih građana danas traži da se obavi hitan vanredni tehnički pregled svih vozila. Ne da se selektivno određuje kojih vozila, već svih. Imamo situaciju da za pet dana kreće školska godina. Deca kreću u školu koristeći javni prevoz. Javni prevoz je nebezbedan“, kaže Stefan Simić, odbornik u Skupštini grada Beograda.

Tako je na adresu resornog sekretarijata stigao još jedan zahtev. Prvi su, juče zvanično, uputila tri sindikata GSP-a. Oni traže da se radno vreme vozača ograniči, jer je javna tajna da kod privatnih prevoznika u vozilima provode između 12 i 14 sati. Sve tri nesreće u subotu dogodile su upravo u autobusima privatnog konzorcijuma Avala bus 500.

Na pitanje N1 da li će odgovoriti na zahteve sindikata GSP-a i Pokreta slobodnih građana, Sekretarijat za javni prevoz ćuti. I to nije neobično, jer reč je, čini se o njihovoj uobičajenoj praksi.

Praksi neodgovaranja čak ni na upite javnog servisa i nereagovanja, kako ističu iz tri sindikata, na nezgode u javnom prevozu. Na narednoj sednici skupštine grada odbornik Stefan Simić tražiće i smenu vršioca dužnosti sekretara za javni prevoz Radovana Krimića.

„Većina građana Beograda uopšte ne zna kako on izgleda. To je čovek koji je došao pre dve godine, čija je funkcija pre ovoga bila potpredsednik skupštine Bajine Bašte. Mi ne znamo zašto je on dobio jedan od najvažnijih resora u gradu Beogradu, koje su njegove sposobnosti da vodi takav jedan sekretarijat“, ukazuje Simić.

Simić tvrdi da je Krimić bitno doprineo devastaciji GSP-a. Sklapanjem javno-privatnih partnerstava sa firmama koje ne ispunjavaju ugovorne uslove. Ljubiša Antić iz Sindikata zaposlenih u javnom prevozu Beograda kaže da GSP vozila kontroliše na dnevnom nivou, od trenutka kada ona uđu u garažu. Privatnici, dodaje, ne sprovode takvu kontrolu.

„Ja ne znam ni da li imaju ovde blizu garaže, jer vidim da su parkirani svugde, te na pumpi, te ovamo, ko to kontroliše. S tim što GSP imaju i ekipu, timove, koji u slučaju nekog kvara, manjeg kvara, dolaze na teren“, kaže Ljubiša Antić iz Sindikata zaposlenih u javnom prevozu.

U odgovoru na upit N1 prevoznik C&LC group, zadužen za liniju 511, tvrdi da redovno pregleda vozila. Preciznih podataka o broju nezgoda u vozilima privatnih prevoznika nema. U vozilima GSP-a od početka godine ih je zabeleženo 787. Ozbiljnijih, sa smrtnim ishodom nekih od učesnika u saobraćaju, nije bilo. Poznato je, međutim, da će u rukama privatnika biti još autobuskih linija.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare