U Novom Sadu malo ko da u poslednjih 10 meseci nije imao probleme sa računima za struju. Računi ili ne stižu uopšte - ili stižu astronomsko visoki. Problem umesto da se rešava, vremenom postaje sve veći, što je moguće uočiti krajem svakog meseca ispred Elektrovojvodine.
Redovi, redovi – to je već uobičajna slika ispred Elektrovojvodine nakon što stignu računi za struju. Ako računi uopšte i stignu. Strpljenje su davno izgubili – pa su građani sada naoružani besom.
„Sad ću pasti u nesvest, nisam ništa jela, od jutros od osam čekam“, rekla nam je jedna Novosađanka.
„Kasnimo na posao, već tri sata, znaći u toku posla, EDS radi do tri sata, ne možete u drugo vreme doći – morate u toku radnog vremena“, žali se drugi sugrađanin.
Ovog ponedeljka, u redu za reklamacije dužine od barem 30 metara: isfrustrirani i nemoćni – čekali su satima.
„Račun od 110.000. E, pa vidite – da li stan od 24 kvadrata može imati 110.000 račun? Ja sam redovno, i po 8.000 više uplaćivala, šta, je l’ treba da se razbolim? Šta, treba psihički da padnem?“, pita se ona.
„Stanje nula, potrošeno kilovata nula – 124.000 za sedmi mesec, za osmi mesec imam 160.000 dinara“, dodaje jedan mladić.
„Stigao mi je 160.00 račun, ja plaćam 2.000, 2.500 mesečno“, navodi druga žena.
Elektrodistribucija Srbije se u saopštenju oglasila po pitanju redova i besnih ljudi.
Rekli su – rade na rešavanju problema u saradnji sa EPS snabdevanjem, kao i da ljudi ne moraju da čekaju u redovima i da idu na šaltere – već da mogu da se požale i putem mejla. Međutim.
„Jesam, obraćao sam se, sve je poslato putem mejla, još 5. jula, posle sam stajao ovako u redu, predao sam stanje brojila – nije evidentirano“, kaže jedan mladić.
„Evo imam taj broj, kad zovem, zvoni, nikom ništa. Nemam taj mejl“, žali se stariji gospodin.
Za svojih osam godina rada – priča nam Jovan Ristić iz Udruženja za zaštitu potrođača – nije se susreo sa ovakvom „crnom potrošačkom rupom“.
„Ovo traje deset meseci i ministarka će morati da se suoči sa time. Drugog načina neće biti osim da bude protesta… Od novembra mogli smo da verujemo da ih je zadesila katastrofa. Ovo što se dešava 10 meseci kasnije je katastrofa druge vrste – ovo je uporno pitanje očitavanja“, kaže Ristić iz Udruženje za zaštitu potrošača Efektiva.
A posao očitavanja struje u Novom Sadu, podsećamo, dobila je firma “Montop HRS” – preduzeće Marka Bosanca, predvodnika navijača na mitinzima Srpske napredne stranke.
Mada smo još pre nekoliko meseci uputili pitanja „Montopu“ o problemima sa očitavanjem – odgovor nikad nismo dobili.
Kako se zaštititi?
Običnom uplatnicom, kaže Ristić, platite nesporni deo računa, sa napomenom koji period je u pitanju. Nakon toga reklamacija. Ako to ne uspe: tržišna inspekcija.
„Nemojte se ponižavati da stajete u redovima ispred EPS-a, mejl, preporučena pošta, tako ostaju tragovi u sistemu. Kada vi odete i raspravljate se sa službenikom – da li će to neko zabeležiti? Vi to ne znate“, objašnjava Ristić.
Sva pitanja smo uputili EDS-u – po običaju, odgovore čekamo – kao i ljudi ispred njihove zgrade.
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare