Kako je premijerka izraz „tajkunski mediji“ koristila i pre Skaj Njuza

Vesti 02. jun 202307:00 8 komentara

Napadi poslanika Srpske napredne stranke kulminacija su targetiranja medija koje godinama sprovodi, pre svih, premijerka Ana Brnabić.

„To danas vidim na naslovnim stranama tajkunskih medija… u udarnim emisijama tajkunskih medija…“, ponavlja predsednica Vlade Ana Brnabić.

Nekada je Brnabić prednjačila u „tajkunizaciji“ medija koji joj nisu po volji. Kako su godine prolazile, takav rečnik usvojiše svi njeni saradnici. Sada na dnevnom nivou iz Narodne skupštine čuju se slične poruke.

„Na toj tajkunskoj, antisrpskoj televiziji je pre nekoliko dana izjavila…“, izlagala je Nataša Jovanović, narodna poslanica iz redova SNS.

„… da bi ostali samo njegovi, neregistrovani, Šolakovi mediji…“, kazao je Marijan Rističević.

„Šolakovi mediji – Nova S, N1, Danas, novine Nova S“, pridružio se još jedan naprednjak u Skupštini, Milenko Jovanov.

Da postoje tajkunski mediji smatra narodna poslanica iz Stranke slobode i pravde Marinika Tepić, ali treba ih potražiti na nacionalnim frekvencijama.

„Jedini tajkunski mediji u Srbiji su televizija Pink i televizija Hepi. Njihovi vlasnici su najbogatiji ljudi u Srbiji. Ali i vlasnik B92 i Prve, dakle ima u vlasništvu dve televizije. I to su najveći medijski tajkuni u Srbiji“, kazala je poslanica SSP Marinika Tepić.

Na pitanje da li je etiketa „tajkunski“, koju često upotrebljava, rezervisana samo za medije koji izveštavaju nezavisno i profesionalno, predsednica Vlade odgovara – za taj izraz je čula na britanskom mediju „Skaj njuz“, kada je biznismen Dragan Šolak kupio klub Sautempton.

„Neko ko je imao video klub i dođe do toga da kao „hobi“ kupi klub „Premijer lige“, pa znači da je ozbiljan tajkun”, dodala je Brnabić.

U prevodu, izraz je od „Skaja“ preuzela 2022, iako postoje snimci koji govore da je pojam „tajkun“ koristila mnogo pre.

„Sve te kritike su dolazile, kao po pravilu, kao što danas kritikuju jedno, tako bi sutra kritikovali drugo, kao po pravilu od strane tajkunskih medija… 13. mart, ‘Nova S’, intervju sa doktorom Belojevićem… Dnevni list ‘Danas’ – ‘Planeta u karantinu, Srbija u iščekivanju'“, čitala je Brnabić 2020. godine naslove „tajkunskih“ medija.

Logika takvog jezika nije istina, pa čak ni iskrenost, smatraju sagovornici N1.

„Logika tog jezika je da izvor koji daje informaciju, o kom razgovaraju, treba da bude oblaćen. Nekoliko rutinskih reči, ‘tajkunska’, nekad je bila ‘američka’ i tako dalje… to vam je to”, objašnjava publicista Vladimir Milutinović.

„Problem je što sve počinje rečima i problem je što reči vode ka postupcima. Vi ste stalno u strahu da će iz ovih užasno nasilnih reči na kraju proisteći i postupci nasilni“, upozorio je psiholog Žarko Korać.

Taj prelazak sa opasnih reči na opasne postupke Korać vidi u, kako kaže, dovođenju i upadu 30-ak ljudi u dvorište N1, koji se dogodio u utorak veče. A cilj je, zaključuje, ućutkivanje.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare