Kako zaštititi radnike GSP od napada – vozači strahuju ko je sledeći

Vesti 25. jan 202320:58 0 komentara
N1

Iako su napadi na vozače Gradskog saobraćajnog preduzeća Beograd već godinama unazad prestali da budu tretirani kao vest, incident koji se preksinoć dogodio na Banjici je uspeo da uznemiri javnost.

Otpravnik tramvaja i dva vozača, svi starosti između 59 i 66 godina, napadnuti su u noći između utorka i srede oko četiri sata posle ponoći na okretnici u Paunovoj ulici.

Kako je saopštio MUP, trojica mladića su sprejevima crtala po tramvajima, a pošto ih je otpravnik upozorio da to ne čine, oni su ga napali nožem. Nakon toga su dvojici vozača zadali više udaraca rukama i nogama. Svim žrtvama su konstatovane lakše telesne povrede i oni su zbrinuti u Urgentnom centru.

Napadače je, s druge strane, policija uhapsila nedugo nakon što su napali vozače. V. K. (20), N. K. (28) i L. M. (29) su zbog postojanja osnova sumnje da su izvršili krivično delo nasilničko ponašanje privedeni i određen im je pritvor od 48 sati.

Reagujući na ovaj incident Savez ozbiljnih sindikalaca (SOS) GSP-a je saopštio da od nadležnih zahtevaju najoštriju osudu za izgrednike, ali i apel nadležnima da pokrenu postupak nabavke kako bi se sve okretnice javnog prevoza stavile pod video nadzor. Na ovaj način bi se, dodaje se u saopštenju, uticalo preventivno, ali i olakšao posao nadležnima da uhapse eventualne napadače.

Ovakvi incidenti, kaže Ivan Mihajlović iz SOS sindikata, samo povećavaju hronično nezadovoljstvo zaposlenih u GSP-u ostavljajući ih da se pitaju – ko je sledeći.

„Nezadovoljstvo je veliko, jer smo svi u istom košu. Vozimo iste linije, krećemo sa istih okretnica, svi delimo isti hleb. Strašno je kada čujete da je neko od kolega napadnut, svi strahuju ko je sledeći. Ovo se ne završava, iz godine u godinu se samo povećava broj napada na vozače“, kaže Mihajlović.

On dodaje da slučajevi napada imaju direktnu posledicu u broju vozača koji napuštaju GSP.

„Mi u prvom redu nemamo odgovarajuće uslove rada. Kada se na taj osećaj da niste bezbedni doda činjenica da nismo adekvatno plaćeni, sve više ljudi donosi odluku da ode“, ističe Mihajlović.

Manjak vozača je hroničan problem Gradskog saobraćajnog preduzeća. Opširnije čitajte na sajtu Danasa.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi ko će ostaviti komentar!