Ko i kako "voza" stanovnike Opova: Do kraja meseca bi mogli da ostanu bez gradskog prevoza

author
Mladen Savatović
04. sep. 2024. 20:48

Stanovnici Opova mogli bi da do kraja meseca ostanu bez gradskog prevoza. GSP Beograd ih je "napustio", trebalo bi da ih preuzme privatnik, ali opština za skupljeg privatnika nema novca. Ko i kako voza stanovnike Opova proveravao je naš reporter.

Do posla i nazad Jelena pređe gotovo 60 kilometara, sa povratnom kartom Opovo-Beograd potroši četiri sata života.

"Meni treba sat vremena da pređem Zrenjaninski put, da pređem Pančevački most, znači, ja stižem u svoju smenu knap", kaže stanovnica Opova Jelena Vujić.

Tako je-kako je, ne žali se, ali je kao i mnogi njeni sugrađani želela da 110-ka iz Opova vozi češće.

Jedan posetilac im je obećao: "Ja vam dajem svoju reč da će ta linija ići na svakih 40 minuta."

Taj posetilac bio je predsednik Srbije Aleksandar Vučić.
Ali, dve godine posle, umesto da bude duplo više polazaka, proteklih nekoliko dana nije ih bilo uopšte.

Do prvog stajališta i Padinske skele, gde je presedanje za Beograd, dolazio je ko se kako snađe.

"Sad ne znam tačno koliko ima Sefkerin-Opovo, ali pešaka. Ili zovemo nekoga da dođe po nas ili tu su vrlo često ljudi koji se znaju, pa hoće svako svakog da poveze", ističe Jelena Vujić.

Kaže Jelena, alternativa su i privatni prevoznici koji su skupi, ali i nepouzdani.

Baš zbog cene Opština Opovo nije potpisala ugovor sa privatnom kompanijom "Strela" koja je od skoro preuzla linije od GSP Beograd na levoj obali Dunava.

"Problem je što smo mi međugradska linija koja ima posebne tarife, a „Strelina“ ponuda je bio duplo skuplji tzv. "gazni kilometar" od prethodnih prevoznika, što znači da bi mesečna karta bila astronomski skuplja kao i sufinansirajući deo koji inače lokalna samouprava daje svim prevoznicima", navode iz kabineta predsednika Opštine Opovo.

Skupo Opštini, građanima još više. Prethodno su plaćali oko 5.000 dinara dolazak do Beograda i vožnju kroz njega, objašnjava poverenik stranke SRCE za Opovo Aleksandar Gole.

"U slučaju da se ukine taj gradski prevoz, ljudima od Opova mesečna karta je 13.000 dinara i moraju da dodaju još dve i nešto hiljade, znači ukupno 15.000 bi ih koštao mesečno prevoz, samo prevoz za jednu osobu od Opova", ističe.

Vujić dodaje da svi rade za minimalac, te da skoro trećina prihoda koje ostvarite ide na prevoz.

Zato su nezadovoljni meštani Opova protestovali ispred opštinske zgrade.

Pitali smo ih kako misle da će se problem rešiti:

"Ne znam, kako oni budu hteli. Po običaju", navela je meštanka. 

"Mi nismo prigradska opština Beograda, AP Vojvodina navodno smo mi i mislim da jednostavno neće moći da se reši", istakao je meštanin. 

Sa "Strelom" je dogovor posle višednevnog stajanja u mestu ipak postignut, ali je oročen do kraja meseca.

Inače, Grad Beograd planira da prepusti još linija privatnicima, pa će na kraju, od ukupno 135 njih, GSP da vozii na 25.

Odlučeno je to u junu na telefonskoj sednici Privremenog organa, bez rapsrave.

Teme

Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?

Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare

Pratite nas na društvenim mrežama