Ko obnavlja ulice glavnog grada – da li je Beograd put na putu privatizacije

Vesti 01. dec 202419:59 11 komentara

Ko radi na obnovi beogradskih ulica? Narodni pokret Srbije pozvao je Tužilaštvo da reaguje zbog sumnje u zakonitost poslovanja gradskih preduzeća "Putevi Beograda" i "Beograd put". Kažu, sve do prošle godine, za održavanje puteva isključivo je bio zadužen Beograd put, a onda je Grad počeo da angažuje i privatne firme.

Novi radovi na popravci puta u glavnom gradu – ništa čudno, putari kao putari. Ali ako pogledate bolje, na njihovim mašinama ne piše Beograd put, firma koja je isključivo osnovana i plaćana iz džepova građana kako bi izvodila te poslove. Grad je na ime održavanja saobraćajnica prošle godine potrošio blizu 6,8 milijardi dinara. Beograd putu leglo je tek nešto više od pet milijardi.

„Dakle, u ova dva iznosa postoji razlika od 1,73 milijarde dinara u 2023. godini. I taj iznos je u stvari vrednost radova koje je investitor, Putevi Beograda, dalo privatnim firmama bliskim vlasti“, kaže Miloš Pavlović iz Narodnog pokreta Srbije.

Ovaj gradski odbornik objavio je da je upravo Invest gradnja, koja izvodi radove na Zelenom vencu, prošle godine ugovorila popravke vredne čak pola milijarde dinara, a skoro 300 miliona dodeljeno je firmama Jadran, Boja, Eliksir Zorka i Astra za popravku puteva i signalizacije u prestonici.

Gradonačelnik kaže, toliko se gradi da ne može da se postigne.

„Kada se radi u meri u kojoj mi radimo u Beogradu, u obimu u kom se radi u poslednje dve godine, onda Beograd put nema kapacitete sve radove istovremeno da izvodi“, kaže Aleksandar Šapić, gradonačelnik Beograda.

Pročitajte još

„To apsolutno nije tačno. Ukoliko pogledate finansijske izveštaje od 2014-2024. videćete da se Beograd i tada i sada gradio, i da je radove na poslovima održavanja javnih puteva u Beogradu izvodio Beograd put“, kaže Šapić.

Zato Pavlović sumnja da je i Beograd put na putu privatizacije. Na pitanje zašto u poslednje vreme privatne firme preuzimaju poslove, gradonačelnik tvrdi da su to samo podizvođači, ali dodaje da svakako nije njegovo da od javnog putarskog pravi profitabilno preduzeće.

N1: Ukoliko onda zbog toga završe u…

„Hoćemo da ćakulamo opet?“, pitao je gradonačelnik novinara N1.

N1: Ovo se ne zove ćakulanje, ovo se zove konferencija za medije na koju ste nas pozvali.

„Vi objavite ovo ćakulanje u vašem prilogu i onda će da se zove koferencija za medije. Ako vi to ne objavite, onda se to zove ćakulanje. Beograd Put nisu pijace“, rekao je Šapić.

N1: Da li Beograd put treba da se takmiči sa privatnim firmama?

„Beograd put treba da bude na usluzi Beograđanima. I treba da, u skladu sa svojim mogućnostima, izvodi radove koje može da izvodi, a koje ne može – da angažuje podizvođače. A kada dođe za gradonačelnika neko ko će od Beograd puta da pravi uspešnu građevinsku firmu, ono nek se takmiči, ali će to biti nauštrb Beograđana“, rekao je Šapić.

Beograd put nije odgovorio na pitanja N1, već nas je preusmerio na gradsku službu za informisanje koja je ostala nema na konkretna pitanja o isplaćivanju novca privatnicima.

Na to smo navikli. Ali da predstavnici sindikata izbegavaju medije, nismo.

Poverenik Saveza samostalnih sindikata Srbije rekao nam je da mora da čeka odobrenje odbora za izlazak u javnost, što ne bi bilo pre ponedeljka, dok su nam u sindikatu „Sloga“ najpre obećali da će govoriti o problemima sa kojima se suočava Beograd put, da bi nakon toga prestali da se javljaju na telefon.

Gradonačelnik koji u slobodno vreme voli da se bavi analizom medijskog diskursa je ove nedelje najavio da će pripremiti specijalnu prezentaciju medijskih izveštaja koji su prenosili izjave sindikata u Gradskom saobraćajnom preduzeću, za koje Šapić kaže da su nereprezentativni.

Da nisu zato sindikalci, inače zakonom zaštićeni pri komentarisanju situacije u preduzećima u kojima rade, preventivno povukli ručnu kočnicu?

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare