Milošević: Kampanja „Anonimusa“ protiv Srbije – privlačenje pažnje na tviteru

Vesti 01. feb 202317:17 1 komentar

Tvitovi u kojima se početkom januara pozivalo na hakerske napade na Srbiju deljeni su preko 5.300 puta, a svi zajedno imaju preko 30.000 lajkova. Filip Milošević iz SHARE fondacije kaže za N1 da napadi koji su pratili ovu kampanju "nisu bili ni na koji način ozbiljni" i da se takve kampanje više koriste da se privuče pažnja na tviteru.

Pročitajte još:

Milošević je u Danu uživo rekao da su ozbiljniji hakerski napadi uglavnom motivisani novcem, retko kad politikom.

Na pitanje koliko su institucije Srbije zaštićene od takvih napada, podseća na „ransomver“ napad na

Republički geodetski zavod prošle godine.

„Ja verujem da su oni (institucije) prilično zaštićeni od benignijih napada, za ozbiljnije napade videli smo da neki nisu, jer imamo istoriju ozbiljnih kompromitacija sistema u Republici Srbiji“, rekao je Milošević.

On je podsetio da se kampanja „Operacija Srbija“ na tviteru pojavila prvi put na leto prošle godine, kada je trajala kriza oko tablica na Kosovu.

„Već su se tu pojavljivali nalozi koji su nešto pozivali na napade, to je u stvari još jedan nalet neke vrste političkog pritiska na nekom nivou“, kaže Milošević.

Za kolektiv „Anonimus“, koji je pozivao na kampanju, kaže da je do te mere neformalan skup da praktično svako na dobrovoljnoj bazi može da se predstavlja kao Anonimus – što i jeste bio cilj.

Anonimusi su simbol borbe nekih pojedinaca koji nemaju političku moć u društvu, ali ranije je u te kampanje bilo uključeno mnogo više ljudi, govori Milošević.

Sad je uopšte pitanje ko pokreće te tviter naloge, a neki su baš marginalni po pitanju dosega, kazao je on.

Analiza Radija Slobodna Evropa pokazala je da tvitovi koji sadrže #OpSerbia nisu postali viralni, odnosno da za sada ostaju u okvirima zajednice koja se predstavlja kao deo hakerskog kolektiva „Anonimusi“.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare