Omiljenom investitoru vlasti, Beogradu na vodi i treći put je odbijen zahtev za gradnju na prostoru BAS-ove autobuske stanice. Zvuči čudno jer Beograd na vodi dobija sve što poželi, ali i nije tako čudno ako znate u kakvom je stanju lokacija u novobeogradskom Bloku 42, na koju bi stanica trebalo da se preseli.
Nije Skadar na Bojani. Ali, kao da jeste. Gradnja ušla u osmu godinu. Od nove autobuske stanice tek rad na završavanju perona. A kada će autobusi „prodefilovati“ novim peronima?
„Poslednja informacija od našeg menadžmenta je da bi trebalo da pređemo u oktobru“, kaže Slobodan Kovrlija, predsednik Nezavisnog sindikata BAS.
„U oktobru biće u novembru, u novembru biće u decembru…“
Da li bi ova pesma mogla da odgovara i novoj autobuskoj stanici, jer svi rokovi koji su zvaničnici obećali – uveliko su premašeni.
„Evo, ja očekujem da ćemo ovde u januaru mesecu biti kada ćemo pustiti prve autobuse“, obećavao je gradonačelnik Aleksandar Šapić.
„Autobuska stanica će takođe biti završena u prvom kvartalu naredne godine, negde u aprilu mesecu očekujem 2024. godine“, rekao je ministar finansija Siniša Mali.
I dok se preseljenje stanice čeka, na parcelu aktuelne BAS-ove stanice čeka Beograd na vodi. Iz Sekretarijata za urbanizam ga vraćaju na popravni, jer, navodno, donosi nepotpunu dokumentaciju.
„Priča postaje zanimljiva, jer iz tri pokušaja ne dobiti lokacijske uslove – više prelazi u domen nekog zabavnog sadržaja, ono gde su na početku pravili greške su bile i banalne stvari da ne dostave dokumentaciju u pravom formatu i slično, da sekretarijat to ne može ni da otvori da pogleda, e sad su već te greške i u onom građevinskom domenu“, kaže Ivan Radak, urednik Forbes Srbija.
Za to vreme rastu i troškovi gradnje nove autobuske. Oni su sa 25 skočili na 50 miliona evra.
„Neverovatno je da kod nas ti infrastrukturni projekti koštaju mnogo više nego uporedivi primeri u inostranstvu, to budi sumnju na neke možda i nečasne radnje“, kaže Radak.
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare