Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić predstavio je novo rešenje o sistemu javnog prevoza.
Gradonačelnik je najavio da će celodnevna karta koštati 200 dinara, a da se ukida karta koja važi 90 minuta.
Kako je izjavio Šapić, mesečne karte koštaće 3.000 dinara za jednu zonu, a 3.500 za dve zone. Godišnja karta biće 30.000 dinara za prvu, odnosno 35.000 dinara za dve zone.
Šapić je naveo da će se karta kupovati preko SMS poruke, aplikacije i na prodajnim mestima Javnog preduzeća „Naplata prevozne usluge“. Ukida se prodaja u vozilima, na trafikama, preko interneta i platnom karticom, preneo je Telegraf.
Navodi se da će plaćanje SMS porukom biti slično kao kod naplate parkiranja.
Uvodi se karta za sedam dana po ceni od 1.000 dinara, ukidaju se postojeće karte za tri i pet dana. Sve povlašćene kategorije koje plaćaju jeftiniju cenu karte imaju jednu tarifu – ona je 1.000 dinara.
„Uvodimo moderan sistem plaćanja putem besplatne aplikacije“, kazao je Šapić.
Svi učenici starosti do 19 godina dobijaju besplatan prevoz. To važi i za starije osobe od 65 godina, ali oni neće morati da imaju kartu i godišnju dopunu kao do sada. Oni će se prijavljivati preko aplikacije ili će dobiti doživotnu u besplatnu kartu, rekao je gradonačelnik Beograda.
Ukidaju se kontrolori
Šapić je kazao i da će se ukinuti kontrolori.
„U autobuse će ulaziti Beli, odnosno Komunalna milicija i neće zaustavljati autobus ni ostale putnike. Putniku bez karte oni će uručivati nalog za plaćanje posebne karte. Putnik koji dobije taj nalog neće biti izbačen iz autobusa“, rekao je.
Neće biti validatora
Stupanjem na snagu novog sistema naplate karata ukidaju se validatori u vozilima javnog prevoza Grada Beograda, čime putnici više nisu u obavezi da svoje karte validiraju, a time stvaraju gužvu pri samom ulasku u autobus.
Stupanjem na snagu novog sistema naplate karata, gde putnici više nisu u obavezi da se zadržavaju ispred validatora, jer validatori više neće postojati, omogućava se ponovno slobodan i jednak ulazak i izlazak putnika, na sva vrata u vozilima javnog prevoza.
„Ugovor s Kentkartom štetan za Beograd“
Predložiću odbornicima da se na sednici Skupštine grada za sedam dana jednostrano raskine ugovor sa Kentkartom i da se implementira potpuno novi sistem. Podići ćemo tužbe protiv svih odgovornih i kod privatnog preduzetnika i unutar Grada Beograda. Ne verujem da će Grad da plaća penale zbog raskida ugovora i spreman sam da preuzmem svu političku odgovornost zbog odluka koje donosim, izjavio je gradonačelnik Aleksandar Šapić, a prenosi sajt grada.
On je podsetio da je trebalo da se postigne dogovor o raskidu ugovora sa privatnim preduzetnikom, koji od 2011. godine ima ekskluzivno pravo da vrši naplatu, kontrolu, logistiku i sistem praćenja rada sistema javnog prevoza. Grad bi preuzeo naplatu i kontrolu karata, a oni na osnovu sistema javne nabavke ili kroz pregovarački postupak bi zadržali sistem koji su sami implementirali i o kome vode računa, navodi se.
„Godinama slušamo da je glavni razlog pada naplate karata to što građani neće da plaćaju karte. Zbog toga sam i hteo da se kontrola i naplata karata prebaci na Grad, jer je prema podacima koje imam od 2012. godine prihod pao skoro 30 odsto. U poslednjih mesec i po dana shvatamo da ne smemo da nastavljamo posao sa njima, jer bi onda i ova gradska uprava postala saučesnik“, rekao je gradonačelnik.
Mi ćemo, pojasnio je Šapić, pokušati da dokažemo, a za to imamo zaista neupitne dokaze, da je ugovor od starta bio štetan za Grad Beograd i da je čitav sistem baziran na validatoru koji ne može da funkcioniše i koji nanosi veliku finansijsku štetu Gradu i građanima.
„Oni se nisu pridržavali ni tako štetnog ugovora, što takođe dovodi u pitanje naše plaćanje potencijalnih penala. Da podsetim i da je u ugovoru navedena i obaveza privatnog preduzetnika da konstantno ulaže u sisteme i da ga unapređuje narednih deset godina, kada bi trebalo da ga preuzme Grad“, precizirao je prvi čovek prestonice, navodi se na sajtu.
Kako je naveo, njihova ideja je bila da se kroz proces validacije stekne realna slika i uvid u stanje javnog prevoza i da se na osnovu te informacije unapređuje javni prevoz.
„Grad prema ugovoru nije imao informacije ni o broju putnika, niti o broju autobusa koji izlaze na ulice, kao ni o broju putnika koji kupuju karte. Sav novac najpre je išao na njihov račun, a tek onda bi sa tog računa 92 odsto bilo poslato Gradu, a logično je bilo da bude obratno. Grad nije imao nikakav uvid u realno stanje zbog čega su validatori prevara, kao i GPRS sistemi koji su bili uvedeni u svaki autobus. Informacija koju je validator slao dalje bila je apsolutno beznačajna i ničemu nije služila, jer je pokrivala samo 20 do 30 odsto ljudi. Zato stupanjem na snagu novog sistema naplate karata ukidamo validatore, a ulaz i izlaz putnika će biti na sva vrata. Ukoliko zaživi novi sistem, on će biti aktivan od maja“, pojasnio je Šapić.
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare