Poslednji dani Starog savskog mosta: "Ruše ga jer žele da naprave Beograd na vodi s druge strane reke"
Stari savski most izgleda broji svoje poslednje dane jer su pripremni radovi za njegovo uklanjanje počeli. I dok gradonačelnik Aleksandar Šapić najavljuje da će ga zameniti "novi srpski most", udruženja, inicijative, ali i građani se protive njegovom uklanjanju. Poručuju da bi gradska vlast trebalo da uloži novac u sanaciju mosta, a ne da radi na njegovom uništavanju.
Oglas
Ni temperatura trideset u plusu ih nije sprečila da stanu u njegovu odbranu. Jedan od retko "preživelih" simbola grada Beograda nikako ne sme da bude uklonjen, jednoglasni su građani, ali i predstavnici inicijativa i udruženja.
"On će da se ruši, zato što samo žele da naprave Beograd na vodi sa ove strane reke", rekao je na skupu protiv rušenja mosta Đorđe Miketić.
Dan nakon najave gradonačelnika da Starom savskom mostu sledi uklanjanje, počeli su pripremni radovi. Sve to, ali i radovi na izgradnji novog mosta - spadaju u projekat "mali metro", kako ga zove Aleksandar Šapić.
"Da bi smo stvorili uslove da može da se započne s planiranim radovima koji po našoj poslednjoj informaciji su 31.oktobar - 1.novembar. Istovremeno bi trebalo da počnu radovi i na uklanjanju mosta, tj. da se zatvori most za saobraćaj", naveo je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić.
Pitali smo građane i građanke na protestnom skupu šta oni misle o rušenju simbola Beograda:
"Možda bi mogli da ga saniraju, ali nikako da ga gospodin gradonačelnik Gangula Šapić ruši, ovo je strašno šta rade sa Beogradom."
"Samo ruše sve ono što je čak i lepo, a ovo mi je žao, može da bude i višenamenski i da se sredi."
"Samo sam za to da banditi ne rade nikakve poslove. Most treba da se sredi, popravi. Imali smo sreće pa imamo ovu nakaradu, ovaj sirotinjski Dubaji ovde i zbog njega nemamo mesta da se prođe mostom."
"Vezuje me za mladost, tako da mislim da ne treba da ga ruše, to što gospodi smeta tandljanje tramvaja nije trebalo da kupuju tu stanove ili nek ga preurede u pešački most."
A da Savski most nije za "bacanje" mišljenja je i saobraćajni inženjer Dragomir Lukić. Kaže da njegov luk može i dalje da se kosristi, najpre kao pešačko - biciklistička zona.
"Na njegovom mestu ovde bi mogao da se izgradi čelični gredni most siluete kao što je Gazela i kao što je Brankov most koji bi koštao mnogo manje oko 35 miliona do maksimum 40 miliona evra za razliku od ovog mosta za koga oni kažu da su dobili preporuku dunavske komisije da bi plovidbeni otpor mosta moga da 150 metra - to nije tačno, oni od dunavske komisije nisu dobili ništa", smatra saobraćajni inženjer Lukić.
Novi most koji će zameniti Stari savski biće finansiran iz republičkog bužeta, kaže ministar infrastukture. A baš njega je tek pre mesec dana upravo ministartsvo Gorana Vesića upisalo u kanatastar, tvrdi Aleksandar Šapić. Sve do tada, više od 80 godina, kaže gradonačelnik - most je bio nelegalan.
Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?
Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare
Oglas
Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?
Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare
Oglas
NAJČITANIJE
Oglas
Oglas
Najnovije
Oglas
Oglas