I dok se građani u tišini opraštaju od nastradalih i dalje odzvanja pitanje - Ko je odgovoran za tragediju? Tužilaštvo je pokrenulo istragu, a nadležni pokušavaju da objasne da je reč o starom objektu, kao i da nije bio deo nedavne obnove. Zoran Đajić, koji je do marta 2023. bio nadzornik na rekonstrukciji novosadske železničke zgrade kaže za N1 da je rađeno i na nadstrešnici i da to i jeste uzrok njenog pada.
Dostupna je svima, ali se o njoj ne zna sve. Jer svi projekti vezani za zgradu Železničke stanice i dalje se vode kao „poslovna tajna“.
Ministar infrastrukture od juče ponavlja da ne zna zašto i nadstrešnica nije obnovljena.
„Sasvim sigurno će Više javno tužilaštvo u tome će imati potpunu podršku ministartsva i svih drugih naših prduzeća moći da utvrdi kako je došlo do toga da ta nadstrešnica koja je izgrađena 64 godine ne bude obuhvaćena projektom rekonstrukcije“, naveo je ministar Goran Vesić.
Da nije rađeno na nadstrešnici nije tačno jer je nadstrešnica naknadno pokrivena staklom, smatra inženjer Zoran Đajić.
„Rađena je reparacija keramike koja je bila na plafonskom delu i rađena je samo šminkanje te nadstrešnice“, istakao je.
Danijel Dašić, građevinski inženjer, smatra da je ključno pitanje ko je kada, kako odlučio da postavi taj vrlo težak element koji u sebi sadrži čelične elemnte i vrlo teško staklo.
„Narod dobro zna, ako političar laže, Gugl ne laže“, naveo je.
Snimci radova kruze i društvenim mrežama. Krajem maja radnike na skelama snimili su građani. I to je bila druga faza radova, u prvoj, potvrđuje Zoran Đajić koji je do marta 2023. bio nadzornik na rekonstrukciji novosadske železničke zgrade, obuhvatala je, objašnjava, sanaciju mermernih ploča, a morala je i podlogu ispod njih. Na to je kaže u svojim izveštajima upozorio nadležne.
„Na jednoj od tih fotografija se vidi da iza jedne od tih ploča ima delom betona, a delom beton nedostaje nego su zgužvani džakovi od cemnenta da bi se manje betona trpalo unutra, možete da zamislite kakva je podloga, u kakvom je stanju bio taj beton za koji su bile pričvršćene te utege“, kazao je Đajić.
A baš one su držale celu nadstrešnicu. Ministar policije Ivica Dačić pretpostavlja da su one bile zarđale, a tvrdi da se za radove pitao i Zavod za zaštitu spomenika kulture Novog Sada.
„Koliko je nama poznato iz te dokumentacije koja je već izuzeta da je taj zavod zatražio samo sanaciju da se zameni staklo i neke pločice na nadstrešnici, a da se ne vrši rekonstrukcija“, naveo je Dačić.
Na te navode reagovao je i sam Zavod za zaštitu spomenika kulture Novi Sad:
„Apsolutne su neistine da Zavod za zaštitu spomenika kulture „Novi Sad“ nije izdao odobrenje i dozvolu za sanaciju nadstrešnice iznad glavnog ulaza u Železničku stanicu u Novom Sadu, niti je u nadležnosti Zavoda za zaštitu spomenika kulture da izdaje mišljenja i uslove koji se odnose na osiguranje konstrukcione bezbednosti objekta.“
Dašić je rekao da ga uopšte ne čudi ovo trenutno horsko pevanje vlasti.
„Prvo da je objekat star, pa da jebog toga došlo do rušenja i druga da ništa oni nisu ni pipnuli tu nastrešnicu, bez obzira što postoji ogroman broj fotografija i video zapisa na kraju krajeva i u samoj građevinskoj dozvoli“, naglasio je.
Đajić je naveo da je činjenica da taj deo nije urađen i izvođač je odlučio samo da prefarba ploče koje je trebalo zameniti i trebalo je reparirati podlogisnu ploču.
„I to je ofarbano pred jedan dolazak predsednika. Tamo su često dolazili, dolazio je i sadašnji predsednik Vlade, kad god su dolazili onda su dovodili firme iz Novog Sada koje su šminkale zgradu, farbale i naravno naplaćivale“, istakao je.
Podizvođač radova kineskih kopmanija bila je, kaže Đajić, firma STARTING, a kompletan nadzor nad radovima, prema njegovim rečima, obavljala je mađarska firma UTIBER, sa sedištem u Srbiji. Rekonstrukciju stanice građani su platili 16 miliona evra. Radovi su počeli u oktobru 2021., pa je stanica prvi put svečano otvorena u jeku predizborne kampanje u martu 2022. Pre četiri meseca, vrpca je ponovo presečena.
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare