Preko četiri reke i četiri mosta na putu od kuće do posla u Beogradu

Vesti 06. maj 202418:57 19 komentara
Shutterstock/ Nenad Nedomacki

Ivana V. iz Omoljice kod Pančeva svakoga dana prelazi oko 38 kilometara da bi stigla na posao na Novom Beogradu. Ovaj put ne bi bio ni tako dug, ni zahtevan, da Ivana na njemu ne prelazi čak četiri mosta preko četiri reke.

Nadela, Tamiš, Dunav i Sava isprečili su se sagovornici portala N1 na putu od mesta u kom stanuje do Novog Beograda, gde radi. Četiri reke i četiri mosta koja treba da pređe za nju ne bi bila problem da nema beogradskih saobraćajnih gužvi.

Kako kaže, Nadela je mala rečica, zapravo sistem kanala i rečica u Banatu koji se koriste za navodnjavanje okolnog poljoprivrednog zemljišta, preko koje se nalazi mali most čiji prelazak nikada nije problem.

Izlazak iz Pančeva na putu ka Beogradu preseca reka Tamiš. Stari put Pančevo – Beograd povezan je čeličnim mostom iz 1936. godine, koji je od strateške važnosti za Pančevce jer tuda prolaze cevi koje napajaju grad pijaćom vodom i optički kablovi.

Prelazak mosta može biti posebno zadovoljstvo u letnjim mesecima kada čeličnu konstrukciju krase muškatle i drugo šareno cveće u visećim žardinjerama. Okolo rit, šaš, trska, šuma, reklo bi se prava banatska idila.

A onda polako prestaje Pančevo i počinje Beograd i saobraćaj počinje da se zgušnjava i komplikuje.

Pančevačkim ili Pupinovim – pitanje je sad

Iako kilometrima pre Pančevačkog mosta počinju beogradska prigradska naselja, prelazak Dunava preko „Pančevca“ definitivno znači da ste u Beogradu.

Pančevački most je decenijama bio jedina veza preko Dunava, a od pre 10 godina „u igri“ je i Pupinov most koji spaja Borču i Zemun.

Ivana ga, međutim, izbegava. Kako kaže, prelaskom preko njega bi „skratila“ put za jednu reku ali to ne znači da bi i brže stigla na posao. Objašnjava da je put preko njega za 10 kilometara duži u jednom pravcu, pa se u odnosu na njenu konačnu destinaciju često više isplati da ide ka Savi kroz cenar Beograda.

Da li će se iz večite gužve u Despota Stefana uputiti ka Gazeli ili Brankovom mostu, Ivana dobro razmisli i savetuje navigaciju i njenu procenu koji put je najbrži. U izuzetnim slučajevima, kada je Beograd potpuno zakrčen odluči se da „preskoči“ stare beogradske mostove i do posla stigne Pupinovim.

I tako iz dana u dan po sat vremena vožnje automobilom u jednom pravcu. Olakšanje joj, ističe naša sagovornica, predstavlja Beovoz koji „štedi“ i vreme i živce. Kada joj se radno vreme uklapa sa voznim redom, Ivana ostavlja automobil pred Pančevački most i odatle seda na voz do Novog Beograda.

Dugo očekivana i najavljivana rekonstrukcija Pančevačkog mosta trebalo bi da počne 2025. godine, a planirano je da se radi samo drumski deo mosta, dok će železnički nastaviti normalno da funkcioniše. Radovi će pojačati već postojeće gužve, a nadležni savetuju građanima koji prelaze Dunav da se preusmere na železnički saobraćaj.

Tako će uraditi i naša sagovornica, kojoj će Beovoz postati glavno prevozno sredstvo od Pančeva ka Beogradu.

Ova igra sa satnicama, vremenima polaska, mostovima i gužvama u prevozu nije je demotivisala da živi u Banatu, a radi u Beogradu. Priznaje da bi joj bilo lakše da je drugačije, ali je situacija takva da za svoju profesiju posao ne bi mogla da nađe u mestu u kom živi.

Zbog toga ide tamo gde je put vodi, a to je preko četiri reke.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare