
Mural Ratka Mladića u Njegoševoj ulici, koji je jutros prefarban crnom bojom, opet je očišćen.
Podsetimo, murali posvećeni Ratku Mladiću i Dragoljubu Draži Mihailoviću na uglu Njegoševe i Ulice Alekse Nenadovića u Beogradu bili su prefarbani su crnim simbolima. Crnom bojom prefarbana su lica Mladića i Mihailovića, kao i poruke koje su bile ispisane na zidu, piše portal Kontrpress.
Mural posvećen Mihailoviću prefarban je prvi put, dok je mural posvećen Ratku Mladiću tokom prethodnih meseci više puta prekrečen, a potom očišćen.
Mazimir Kaljevic je svrnuo i do Vračara. Murali posvećeni fašistički politikama su ponovo pali. Zastave isto. #muralmorapasti pic.twitter.com/zHkvox7ibg
— KontraPRESS (@KontraPRESS) December 20, 2021
Još ranije ovog meseca u centru Beograda počeli su da se pojavljuju novi grafiti preko onih na kojima je prikazan lik Ratka Mladića.
Grafiti sa simbolima crnog kruga, kvadrata i krsta avangardnog umetnika Kazimira Maljeviča već se nekoliko nedelja pojavljuju ispisani preko postojećih grafita na kojima se nalazi lik Ratka Mladića. Ovi grafiti se pojavljuju i preko nacionalistički intoniranih poruka u vezi sa likom Mladića, gde je preko natpisa „srpski heroj“ intervenisano istim suprematističkim jezikom, objavio je portal Mašina.
U javnosti i dalje nije poznato ko stoji iza tih grafita – „stensila“ kojima su prekriveni Mladićevi portreti, u Knez Mihailovoj i drugim ulicama u centru Beograda. Pored većine grafita stoji potpis na kome je pored imena sovjetskog umetnika iz prve polovine 20. veka, napisano: „antimizerabilistički avant-art intervencionizam“.
Kazimir Maljevič (1879-1935), umetnik i teoretičar umetnosti, jedan od najpoznatijih pripadnika ruske avangarde, svoju suprematističku fazu u slikarstvu započeo je u periodu događanja Oktobarske revolucije, označenu kao radikalna smena sistema, prelazak iz carizma u sovjetsku praksu radničke demokratske vlasti, socijalističkog, to jest, komunističkog društvenog uređenja.
Maljevič je o tri čuvena kvadrata – crnom, crvenom i belom, pisao u svojim beleškama tokom 1920. godine: „U svakidašnjem životu oni su dobili i ovo značenje: crni kao znak ekonomije, crveni kao signal revolucije i beli kao čisto delovanje.“
Komentari (89)
Vidi sve komentare