"Dešava se" tako ministar građevine Goran Vesić objašnjava obrušavanje potpornog zida na putu od Prijepolja ka Crnoj Gori. U izjavi za N1 Vesić tvrdi da će biti utvrđeno ko je odgovoran zbog toga što se obrušio zid na putu koji je renoviran prošle godine. Stručnjaci kažu - odgovoran je ceo lanac koji je učestvovao u projektovanju i izvođenju radova.
Sva sreća niko nije prolazio ovim putem u ovom trenutku. Kako tvrdi ministar građevinarstva saobraćaja i infrastrukture još nije utvrđeno ko je zid projektovao i šta se dogodilo.
„Sačekajmo prvo da komisija utvrdi šta se dogodilo, onda ću ja kao ministar pokrenuti postupke protiv onih koji su nadležni i odgovorni zato što to očigledno nije dobar projekat. Da je bio dobar projekat ne bi se to dogodilo“, kaže Vesić.
N1: Kako ne znate još ko je pravio projekat?
Vesić: To rade Putevi Srbije. Ne znam tačno imenom i prezimenom ko je projektant ali to nije nikakava tajna, imate na sajtu Puteva Srbije to se nađe.
N1: Jel’ vam čudno, rekonstruisano je pre godinu dana?
Vesić: Dešava se, nažalost to se ne dešava samo kod nas imate takvih stvari i u svetu ali je činjenica da oni koji projektuju moraju da dobro urade geologiju.
Šta je i kako trebalo prvo i poslednje uraditi i zašto se zid odjednom srušio moralo bi da zna v.d. direktor puteva Srbije Zoran Drobnjak. Međutim, Drobnjak ne smatra da treba da se obrati javnosti, a zaštitu od medija pravio mu je kolega v.d. direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić.
N1: Gosopodine Drobnjak, šta se desilo na putu…Mogao je neko da nastrada?
Drobnjak: Nije mogao niko da nastrada…
Šta je trebalo prvo uraditi i zbog čega se zid srušio kao i da li je u pitanju baš geologija najbolje poznaju građevinski inženjeri.
„Osnova građevine se zove zdrav razum, logika i puno matematike. Ne bi se zid srušio da je bio dobro isprojektovan. Generalmo može da se zaključi da su najveća opozicija ovoj vlasti ta neposlušna brda, počevši od onog Grdeličkog, bilo je nekoliko havarija i na putu kod Bele Palanke a sad imamo i prema Crnoj Gori“, kaže Danijel Dašić.
Za sada se zna ko nije odgovoran, kako tvrdi ministar Vesić i Putevi Srbije su po njegovim tvrdnjama sigurni.
„Zna se kako je po zakonu o planiranju i izgradnji, zna se šta je odgovornost projektanta, zna se šta je odgovornost nadzora, zna se šta je odgovornost svakoga u lancu“, kaže Vesić.
N1: Šta je odgovorost Puteva Srbije?
Vesić: Ona u ovom trenutku ne postoji ako je sve urađeno po projektu i ako je projektant tako dao da se uradi ne mogu Putevi Srbije da budu odgovorni jer nisu oni ti koji treba da gledaju projekat već projektant kojei je za to dobio dozvolu.
„Zna se – radi se projekat, on mora da prođe tehničku kontrolu. Ona sigurno ne bi propustila da se na mestu gde treba armirani beton da se stavljaju gabioni. Gabioni su kamen određene veličine stavljen u mreže da tako laički objasnim, nikada to tehničaka kontrola ne bi pustila. Nadzorni organ iako je primetio da je nešto propušteno – njegova zakonska obaveza je da to sugeriše. Na kraju prijem samih radova morao bi da ukaže na slaba mesta za buduća ojačanja ili popravke. Znajući kako se gradi poslednjih 10 godina ne bi me čudilo da sve trifaze budu prinudno ili slučajno zaboravljene“, dodaje Dašić.
Dok se ne utvrdi ko je odgovoran za rušenje nečega što je napravljeno pre samo godinu dana, pre nekoliko dana, Vlada je odlučila da putarina poskupi za 14 odsto onima koji naknadu ne plaćaju elektronskim putem. Ako koristite elektronski tag sada ga možete kupiti i u poštama i to za šest posto jeftinije.
Komentari (60)
Vidi sve komentare