RTS negira da je zbog slušaoca koji je kritikovao Vučića ukinuta rubrika „Pitanje jutra“

Vesti 15. maj 202412:37 34 komentara
DeStefano/shutterstock

Rubrika „Pitanje jutra“ u okviru emisije „Uhvati dan“ na Radio Beogradu 1 ukinuta je nakon što se uključio slušalac koji je kritikovao predsednika Srbije Aleksandra Vučića, saznaje Danas. Nakon toga, urednicima su u potpunosti oduzete uređivačke nadležnosti, te prebačene na direktora Milana Nedića, navodi se u tekstu. Ipak, pomenute navode RTS je negirao za Danas.

Emisija “Uhvati dan” na Radio Beogradu 1 dugo je imala rubriku “Pitanje jutra”, u okviru koje su se građani uključivali i komentarisali najrazličitiji spektar tema – od pucanja vodovodnih cevi do ozbiljnijih društvenih problema.

Prema informacijama do kojih je Danas došao, rubrika je ukinuta nakon “incidenta” kada se jedan od slušalaca uključio i uputio kritiku na račun Aleksandra Vučića.

Ove navode za Danas su negirali iz RTS-a.

„Na početku septembra 2023. godine kolegijum Prvog programa Radio Beograda i urednici emisije ‘Uhvati dan’ podržali su novi koncept emisije u kome su neke rubrike prestale sa emitovanjem, nekima je promenjen termin, a na zahtev slušalaca su uvedene nove. Veći akcenat stavljen je na reportere, na komunikaciju preko društvenih mreža, na tematske priče i više servisnih informacija, jer je to jedini jutarnji program u radijskom etru koji ima dominantno informativne sadržaje. I dalje postoji kontakt program u trajanju od sat vremena svakog prvog ponedeljka u mesecu. Radio Beograd 1 nije prekinuo komunikaciju sa slušaocima, samo je promenio kanale komunikacije u skladu sa savremenim trendovima“, navode iz RTS-a.

Istakli su da kao razlog za ukidanje pomenute rubrike ne stoje navodi o uključenju u program i kritikama na račun Vučića.

Ipak, navodno ukidanje rubrike „Pitanje jutra“ nije bila jedina promena, već je generalni direktor RTS-a Dragan Bujošević doneo rešenje 28. oktobra 2022. godine po kom je, mimo Statuta RTS-a, uređivačke odluke sa glavnih i odgovornih urednika preneo na direktora Radio Beograda Milana Nedića.

U rešenju, u koje je Danas imao uvid, umanjuju se urednička ovlašćenja glavnih i odgovrnih urednika, što u izvesnoj meri predstavlja kršenje Statuta JMU RTS-a.

Kako piše u rešenju, u svojstvu direktora Radio Beograda Milan Nedić je ovlašćen da “odlučuje o emitovanju programskih sadržaja na programima Radio Beograda i odlučuje o njihovom sadržaju i kvalitetu”, što u praksi znači da su urednicima praktično oduzeta ovlašćenja da samostalno rade svoj posao.

Ipak, iz RTS-a su za Danas objasnili i drugu stranu priče.

„Rešenje o ovlašćenju doneto je na osnovu člana 43 Statuta, kojim generalni direktor odlučuje o pravima i obavezama zaposlenih. Budući da je Milan Nedić, pored toga što je imenovano lice, istovremeno i zaposlen u JMU RTS, rešenjem o ovlašćenju od 28.10.2022. godine, regulisana su i bliže njegova ovlašćenja, kao i ostalim imenovanim licima“, kažu za Danas iz RTS-a.

„Direktor radija, na osnovu člana 54 Statuta, kao i po osnovu opisa posla iz ugovora o radu, ima ovlašćenje da upućuje generalnom direktoru predloge programskih sadržaja, a na osnovu predloga direktora programa, glavnih i odgovornih urednika programa, Kolegijuma generalnog direktora i Programskog kolegijuma. S tim u vezi, generalni direktor je direktoru radija preneo ovlašćenje da odlučuje o programskom sadržaju koji se emituje u okviru programa Radio Beograda“, odgovor je RTS-a.

Pored toga, u spornom rešenju se navodi i da je direktor zadužen za koordiniranje i usmeravanje rada i programske koncepcije svih programa u okviru Radio Beograda, kao i da donosi operativne odluke i izdaje radne naloge kojima će se obezbeđivati da sam program Radio Beograda rade po jedinstvenoj organizacionoj uređivačkoj koncepciji.

On, prema rešenju, kao odgovorni organizator procesa rada na svim poslovima u okviru programa Radio Beograda im pravo i dužnost da izdaje pravila i daje uputstva o radu u okviru svojih ovlašćenja.

Ipak, uvidom u Statut, u pogledu ovlašćenja direktora Radio Beograda on je vrlo jasan, a u njemu ni reči nema o odlučivanju o emitovanju programskih sadržaja na programima Radio Beograda i odlučivanju o njihovom sadržaju i kvalitetu.

Pre potpisa generalnog direktora Dragana Bujoševića i pečata RTS-a, rešenje je zaključeno konstatacijom da isto treba dostaviti gotovo svima osim onima koji su njime direktno pogođeni. A to su urednici.

I ove navode u zvaničnom odgovoru našoj redakciji RTS negira.

„Glavnim i odgovornim urednicima u okviru programa Radio Beograda, nisu oduzeta ovlašćenja koja se tiču uređivačke politike programskih sadržaja. Po članu 59 Statuta JMU RTS, kao i opisom posla iz ugovora o radu, definisano je da glavni i odgovorni urednici uređuju program i upravljaju procesom rada, kao i da predlažu generalnom direktoru programsku koncepciju i uvođenje novih medijskih usluga i sadržaja“, piše u odgovoru.

Kako navode, redovno se održavaju programski kolegijumi na kojima se razmenjuju mišljenja i gde glavni i odgovorni urednici imaju mogućnost da daju svoje predloge direktoru radija i generalnim direktoru.

„Svi glavni i odgovorni urednici programa u okviru poslovne jedinice Radio Beograda, takođe imaju svoja rešenja o ovlašćenju, sa kojim su se svojim potpisom i parafom saglasili i koja su im uredno dostavljenja i po kojima operativno obavljaju svoje radne zadatke. Rešenje o ovlašćenju za direktora Radio Beograda, kao i sva ostala rešenja o ovlašćenju, dostavljaju se u skladu sa dostavnom naredbom. Konkretno rešenje, dostavljeno je, između ostalog i Radio Beogradu i po uobičajenoj internoj proceduri, nakon zavođenja, sačuvano u okviru internog sistema Therefore koji arhivira, čuva i distribuira poslovnu dokumentaciju“, zaključuju iz RTS-a.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare