Ljudski faktor, posredno i neposredno, uzrok je jučerašnjeg sudara teretnog i BG voza, ali od vrha države na dole, ocenio je saobraćajni inženjer Dragan Lukić.
„Moguće je da je neposredni uzrok taj da mašinovođa BG voza nije uočio, odnosno nije se zaustavio kod signala. Jedino signalno svetlo u tom tunelu, u smeru od Vukovog spomenika prema stajalištu Pančevački most, nalazi se jedno 300 metara ispred tunela Karaburma koji je izgrađen još u prošlom veku, koji se ne koristi. Odatle on nastavlja normalno i ulazi u levu krivinu i iz te leve krivine izlazi na stajalište Pančevački most“, objasnio je.
Drugo pitanje je odakle se pojavio taj teretni voz, koji je sigurno duži jedno tri puta nego BG voza, dodao je.

„Tako da je čak celo stajalište Pančevački most zauzeo i jednim delom je bio u tunelu, sami ste rekli da je jedan vagon njegov ostao u tunelu. Znači taj teretni voz je prema slikama koje sam video bio prazan, pa se postavlja pitanje zašto se teretni voz zaustavlja na stajalištu koje je predviđeno za putnički voz“, naveo je.
Lukić se pozvao na Plan detaljne regulacije od 11. februara 2014. godine.
„Tamo piše da je po Planu detaljne regulacije predviđen drumsko-železnički most od Vinče do Pačeva, koji bi obezbedio ono što je ukinuto 2014. godine. Naime do 2015. godine postojala je pruga oko Kalemegda kojom su išli teretni vozovi koji su ponekad vozili opasne materije. Zašto nije realizovana izgradnja tog mosta sa obilaznicom za Železnicu je pitanje za milion dolara? Inače, u dokumentu koji držim u ruci piše ‘izmeštanje teretnog železničkog saobraćaja, odnosno izgradnja obilazne pruge, predstavlja jedan od preduslova razvoja projekta Beograd na vodi koji je poslednjih meseci sve aktuelniji’. Naime 27. juna 2014. su naši nadležni, znači predsednik vlade i gradonačelnik Beograda, imali priliku da vide prvi put u javnosti maketu“, naveo je Lukić.
On je naglasio da se već tada znalo da će se izmeštati pruga koja je vodila teretni saobraćaj oko Kalemegdana.
„Oni nisu ništa preduzeli jer deset godina se ništa ne dešava. Inače, prema mom mišljenju, teretni saobraćaj nema šta da traži u tunelima koji su izgrađeni za putnički saobraćaj“, istakao je saobraćajni inženjer.

Na pitanje da li je rešenje da vozovi imaju odbojene putanje, Lukić odgovara da je rešenje ispušteno pre 10 godina.
„Kada je počelo planirano izmeštanje obilaznice teretnog saobraćaju oko Kalemegdana, oni je trebalo da počnu izgradnju mosta sa prugom. Znači, ja im ovde mogu da pročitam. Planom je obuhvaćena postojeća pruga Rakovica-Mala Krsna, od izlaza iz tunela Beli potok, a zatim iz železničke stanice Beli potok. Planirana teretna obilazna pruga počinje na izlazu iz Železničke stanice, a završava se prelaskom na drugu obalu Dunava. Molim vas, svi ti koji su vam davali izjave tamo da je ljudski faktor, jeste ljudski faktor, ali od vrha države do dole. Jer nisu na vreme počeli izgradnju obilaznice i danas se kroz tunele BG voza prevoze i opasne materije“, rekao je.
Sreća u nesreću je da je do sudara došlo tek iza krivine kada je BG Voz već usporio da bi izašao na stanicu, naglasio je.
„Nije on vozio 80 na sat koliko vozi u pravom, u ravnom delu tunela Vračar, nego je usporio. Nadležni koji su svi juče bili puni izjava da je ljudski faktor kriv – jesu u pravu, ali i oni su krivi što do danas nije izgrađena pruga“, zakjučio je saobraćajni inženjer.
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare