Šapić odustao od jednog kružnog toka u centru, za trole još ima nade

author
B. N.
13. feb. 2025. 15:56
trolejbus_foto_goran_Srdanov_novars
Goran Srdanov/Nova.rs | Goran Srdanov/Nova.rs

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić izjavio je, govoreći o radovima na saobraćajnoj infrastrukturi u centru grada, da kružni tok kod Igumanove palate na Terazijama neće biti izgrađen zbog podzemnog prolaza. Kazao je i da Grad još nije doneo odluku o javno-privatnom partnerstvu kojim bi trolejbusi bili zamenjeni električnim autobusima, ali da on lično smatra da su elekrobusi bolje rešenje.

Šapić je na prvoj konferenciji za novinare u ovoj godini izneo presek stanja na projektima koji se trenutno realizuju u Beogradu.

Kružni tok na Trgu Nikole Pašića i garaža u Vlajkovićevoj


1739458301-GARAZA-VLAJKOVICEVA-BEOINFO-1024x683.jpg
Foto: Beoinfo | Foto: Beoinfo



Gradonačelnik je podsetio da se na Trgu Nikole Pašića trenutno izvode radovi na izgradnji kružnog toka, kao i da će zbog bolje protočnosti saobraćaja biti izgrađene autobuske niše sa obe strane ulice.

Podsetio je i da je nedavno rekonstruisana Ulica Dragoslava Jovanovića koja, prema njegovim rečima, sada izgleda kako dolikuje jednoj evropskoj prestonici.

Radovi na garaži u Vlajkovićevoj ulici trebalo bi da budu gotovi do kraja 2025. nakon čega će biti ukinut parking kod Skušpštine, a iznad garaže će biti napravljen park sa arheološkom postavkom.

Šapić je za Bezistan rekao da se čeka saglasnost još jednog vlasnika objekta u tom prostoru, nakon čega će se krenuti u projektovanje i sređivanje tog prolaza.

Bez kružnog toka kod Igumanove palate


Šapić je podsetio da je Prizrenska ulica proširena za još jednu traku i najavio je izgradnju kružnog toka na raskrsnici Prizrenske i Terazija.

"Odustali smo od kružnog toka kod Igumanove palate, jer postoji rizik zbog podzemnih prolaza. Procene su da ne bi trebalo da rizikujemo. Očekujem do Beogradskog maratona 6. aprila da završimo ovo ovde ispred (na Trgu Nikole Pašića, prim. N1) i da završimo radove kod Teratzijske česme", naveo je Šapić.

Kružni tok na Trgu i pešačka zona u Pariskoj


1739458366-PESACKA-ZONA-PARISKA-BEOINFO-1024x683.jpg
Foto: Beoinfo | Foto: Beoinfo



Nakon završetka radova na Terazijama, počeće radovi na izgradnji ranije najavljenog kružnog toka na Trgu republike.

Podsetio je da su u prethodnom periodu završeni radovi u delu Uzin Mirkove ulice, kao i da je Vasina pripremljena za povratak saobraćaja u punom kapacitetu.

"Razgovarao sam sa gradskim sekretarom za saobraćaj, ideja je da možda pustimo kružni saobraćaj za vreme radova da bi Vasinu mogli da iskoristimo, tako da računajte da će kružni tok na Trgu republike krenuti da funkcioniše i pre nego što ga potpuno završimo", rekao je Šapić.

Gradonačelnik je prikazao i prvo idejno rešenje za pretvaranje Pariske ulice u pešačku zonu, izrazivši očekivanje da će projekat biti gotov na proleće.

"Moramo da pazimo da nam se naruši saobraćaj, ali sa sređenom Karađorđevom, Vasinom, Trgom republike, mislim da ćemo to moći da uradimo, da dobijemo konačno Kalemegdan spojen sa pešačkom zonom do Terazija", rekao je Šapić.

Šapić je rekao da se tokom 2025. godine očekuju radovi u još nekim ulicama u centru grada, kao što su Sarajevska, Admirala Geprata, Nemanjina i Kneza Miloša.

Stari savski most biće demontiran do proleća


1732552886-stari-savski-most-3-1024x576.jpg
N1 | N1



Šapić se osvrnuo i na radove na novom mostu na Savi, odnosno na uklanjanju Starog savskog mosta na čijem će mestu biti izgrađen.

"Informacije koje imam je da radovi idu u svojoj dinamici. Skinuli su ploče. Most bi trebalo da se skine do proleća, a prve obrise novog mosta videćemo krajem ove godine, ili početkom 2026", najavio je.

Šapić je rekao i da će uskoro biti raspisan tender za pristupnu saobraćajnicu novom mostu sa novobeogradske strane koja će spojiti Ulicu Vladimira Popovića sa kružnim tokom kod Ušća.

Podsetio je da Beograd već tri meseca funkcioniše bez jednog mosta, i da su gužve, kako je naglasio, daleko manje nego što se najavljivalo.

Kada je reč o tunelu kod Ekonomskog fakulteta, radovi bi trebalo da krenu do kraja februara, i to izmeštanjem instalacija u Bulevaru despota Stefana.

Nove saobraćajnice u Beogradu na vodi


Šapić je rekao i da su radovi usklađeni sa radovima koje izvodi Beograd na vodi i da se do kraja godine očekuje završetak ulice koja spaja Karađorđevu sa Bulevarom Vudroa Vilsona.

Očekuje i da će do kraja godine biti bar započet, ako ne i završen kružni tok u Bulevaru vojvode Mišića na raskrsnici sa Vilsonovim bulevarom, kako bi i oni koji dolaze iz smera Obrenovca, na putu ka centru mogli da koriste saobraćajnu infrastrukturu u Beogradu na vodi.

Proširenje raskrsnice kod Studentskog grada


Šapić je rekao i da su radovi na proširenju Bulevaru Zorana Đinđića završeni i da će vrlo brzo predstaviti idejno rešenje proširenje cele raskrsnice kod Studentskog grada sa produžetkom ka KBC-u Bežanijska kosa.

"Da bi mogli i levo da se spojimo sa Tošinim bunarom koji smo takođe završili, tako da sada od Gazele, pa skroz do kraka za auto-put 'Miloš Veliki' mi sad imamo tri trake", naglasio je.

Nije se odustalo od stajališta "Jug" na Autokomandi


Šapić je ponovio da bi stanična zgrada na BAS-u u Bloku 42 trebalo da bude završena zajedno sa železničom stanicom Novi Beograd, 2027. godine.

"Što se tiče stajališta jug, očekivao sam da će biti brže, ali naravno da se ni od čega nije odustalo", naveo je Šapić i dodao da je utvrđeno da bi na tom mestu autobusko stajalište i parking servis trebalo da zamene pozicije, i da će radovi početi za sedam dana.

Rekao je i da semafori na kružnom toku na Autokomandi još nisu pušteni u rad, već su radili samo 15 minuta kako bi se povezala struja. Semafori bi, kako je rekao, trebalo da počnu sa radom idućeg vikenda. Ponovio je da će semafori biti uvedeni i na Slaviji, i da je to neophodnost.

"Ono što je novo - mislim da bi trebalo u sledećih mesec dana sa Vladom da potpišemo ugovor za tunel od Autokomande do Senjaka. Konačno je nađenjo rešenje sa Vojskom", rekao je gradonačelnik i podsetio da je taj projekat deset godina bio zakočen.

Konačno "svanulo" za Bulevar patrijarha Pavla?


Šapić je rekao i da ukoliko do sutra, kada rok ističe, ne bude bila uložena žalba, konačno kreću radovi na nastavku izgradnje Bulevara patrijarha Pavla.

Izvođaču je, kako je naveo, već dodeljen posao, rok za uvođenje izvođača u posao je mesec dana, a rok za izvođenje radova je godinu dana.

"Nezavnso od Bulevara patrijarha Pavla očekujemo da krenemo sa Drajzerovom koju proširujemo na tri trake, a Bulevar vojvode Mišića na tri trake minimum. SA Bulevarom patrijarha Pavla nema potrebe za više", poručio je.

Izabrano rešenje za Zoo vrt na Adi, gradiće se i most do Novog Beograda


ZOO VRT BEOINFO
Foto: Beoinfo | Foto: Beoinfo



Šapić je potvrdio da je završen arhitektnosko-urbanistički konkurs za Zoološki vrt na Adi Ciganliji i da je žiri izabrao povedničko rešenje na osnovu kog će biti urađen idejni projekat.

"Da bi to moglo da se uradi, moramo da oslobodimo taj prostor gde imamo 274 divlja objekta", rekao je Šapić.

Najavio je i da će na Adu Ciganliju ubuduće moći peške da se dođe sa Novog Beograda, jer je "otkočen" projekat izgradnje pešačko-biciklističkog mosta nakon što Ministarstvo saobraćaja jedno vreme gradu nije htelo da da saglasnost za taj projekat.

"Hvala Bogu sa Ministarstvom ponovo imamo normalnu komunikaciju, dali su nam tu saglasnost. To će biti finansirano iz novca EBRD-a, očekujemo da ćemo uskoro raspisti nabavku za projektovanje i izvođenje", najavio je i dodao da bi radovi na tom mostu trebalo da traju oko dve godine.

Postavljene kamere u dvorišta svih osnovnih škola


Šapić je rekao i da će sledeće nedelje predstaviti prvu fazu velikog bezbednosnog projekta. U dvorišta svih osnovnih škola su, kako je objasnio, postavljene kamere sa posebnim softverom koji prepoznaje vatreno i hladno oružje.

"Očekujemo da do jeseni ili kraja 2025. postavimo kamere i u svim vrtićima. To je izuzetno veliki projekat. Sve škole će pored centalnog nadzora, biti povezane sa komandno-bezbednosnim stanicama", objasnio je Šapić.

Do kraja 2027. u javnom prevozu neće biti vozila starijeg od dve i po godine


Govoreći o javnom prevozu, Šapić je podsetio da su nedanvo raspisane javne nabavke za 300 novih autobusa i 100 novih tramvaja, a da će do kraja proleća stići svih 150 autobusa koji su naručeni prošle godine.

Prvi od 25 tramvaja koji su ranije kupljeni od turske "Bozonkaje", trbalo bi da stignuu Beograd u martu ili aprilu, najvio je Šapić i dodao da sledi i reparacija 25 "španskih" tramvaja koji su, kako je rekao, "u prilično lošem stanju".

"Sa privatnim prevoznicima smo potpisali nove ugovore, i oni su već kupili nekoliko stotina novih vozila. Obavezni su da kupe i ostala vozila, odnosno da nemaju vozila starija od pet godina", naveo je Šapić ističući da do kraja 2027. godine na ulicima neće biti vozila u javnom prevozu starijeg od dve i po godine.

I dalje bliži elektrobusima nego trolejbusima


Šapić je rekao i da Grad još nije doneo konačnu odluku o javno-privatnom partnerstvu kojim je predvišena zamena trolejbusa električnim autobusima, ali da on lično smatra da su elektrobusi po mnogim aspektima bolje rešenje.

Rekao je i da ga iz GSP-ovog pogon "Dorćol" uveravaju da imaju kapacitete da nastave da voze na tim linijama, ali da bi grad onda morao da obezbedi 200 miliona evra za investicije ukoliko odustane od javno-privatnog paratnerstva.

Šapić je kazao da nije istina da bi se javno-privatnim partnerstvom bilo šta bilo kome poklonilo, ističući da bi se privatni partner obavezao da kupu 100 novih električnih autobusa za 80 miliona evra, i da obezbedi vozače, servisere i infrastrukturu, dok bi mu grad plaćao 1,2 evra po kilometru više nego što trenutno plaća GSP-u.

Naglasio je i da bi pogon "Dorćol" u svakom slučaju ostao gradski i koristio bi se za vozila kao i danas.

Šapić je odbacio ocene da svojom politikom uništava GSP napominjuči da je osim obnove voznog parka, poboljšan i položaj zaposlenih u tom preduzeću. Vozači su, kako je podsetio, ranije radili šest dana u nedelji, a danas rade pet. Pritom je, naglasio je gradonačelnik, plata vozača u januaru 2022. godine bila 82.000 dinara, a u januaru ove godine 142.000 dinara.

Teme

Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?

Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare

Pratite nas na društvenim mrežama