Šapić: Semafor u kružnom toku na Brankovom mostu neće imati zeleno svetlo, počinje da radi sutra u 7.00
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić kazao je danas da u Beograd uvodi evropske standarde, koji podrazumevaju i semafore u kružnom toku, konkretno na Brankovom mostu, čiji cilj je da zamene saobraćajnog policajca u špicu. Naveo je da ti semafori neće imati zeleno svetlo, već samo crveno i trepćuće žuto. Semafor na kružnom toku na Brankovom mostu počeće da funkcioniše sutra od 7.00.
"Kružni tok ima svoja pravila i to se neće promeniti. Kada se upali trepćuće žuto, imate pravo da se uključite u kružni tok, ali poštujući njegova pravila. Crveno će menjati saobraćajca u toku špica", pojasnio je Šapić.
Dodao je da će biti i pešački prelaz za pešake, koji će moći da prelaze kada je crveno za vozače.
Rekao je i da će semafor na kružnom toku na Brankovom mostu biti uključen samo u špicu - od 7.00 do 10.00 i od 14.30-18.30, a ostali deo dana će biti prohodan bez paljenja crvenog, odnosno biće trepćuće žuto svetlo. Vikendom neće raditi semafor.
Semafore na Slaviji postavljaće stranci, jer mi "nemamo stručnjake"
Najavio je i da se planira i da se uvedu semafori i na kružnom toku na Slavije, po ugledu na evropske metropole, poput Barselone, Berlina, MIlana, i da bi oni bili u samom kružnom togu.
Kazao je da mi nemamo stručnjake koji mogu da naprave plan za te semafore, i da se nada da će nam pomoći stranci u tome.
U planu je i regulisanje saobraćaja na Autokomandi, odnosno postavljanje semafora, što bi trebalo da se desi za oko mesec dana. Dodao je i da postoji ideja da se ispod kružnog toka na Autokomandi napravi podvožnjak, kao i da je procena da to ne bi bilo tako kompleksno.
Novi most krajem 2026. ili početkom 2027.

Takođe je najavio da bi novi most, umesto Starog savskog mosta, trebalo da bude gotov krajem 2026. i početkom 2027. I ispred ovog mosta biće kružni tok.
Očekuje se da isto vreme bude završena jedna cev tunela i da se počne sa gradnjom druge. Početak radova se očekuje u novembru.
"Želimo da pustimo tunel godinu i po dana posle mosta, a godinu dana će trajati izmeštanje instalacija iz Bulevara despota Stefana, gde će se ukopavati tunel", poručio je Šapić.
Ja sam doneo političku odluku o kružnim tokovima i semaforima
Na pitanje N1 da li se razmišljalo da se radi denivelacija, odnosno pravljenje nadvožnjaka i podvožnjaka na prometnim raskrsnicima, što stručnjaci smatraju najboljom odlukom, on je kazao da bi to bilo super, ali tada bi sve stalo.
Naveo je da je političku odluku o pravljenju kružnih tokova i semafora u njima doneo on, posle višemesečnog razgovora sa stručnjacima iz grada.
"Kružni tok u Vladimira Popovića i Zorana Đinđića biće najvažnija saobraćajnica u državi, ne u Beogradu, jer će sa njega moći da se bira na koji ćete most", naveo je.
Upitan kako tumači navode inicijative Most ostaje da se Stari savski most uklanja bez dozvole i da ne postoji projekat za novi most, on je rekao da je Ministarstvo saobraćaja pre mesec dana dalo dozvolu za uklanjanje mosta, kao da i izvođač radova Power China radi u skladu sa zakonom, da postoji naravno projektna dokumentacija.
Što se tiče izmeštanja glavne autobuske stanice na Novi Beograd, naveo je da je regulacioni plan za to donet još 2003. godine, da se od tada promenilo pet gradonačelnika i ko zna koliko gradskih uprava, a njegov doprinos je samo utoliko što je podstakao da se ubrzaju radovi.
Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?
Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare