„Spontano“ i „pro bono“: Kako je Žeželjeva firma radila kampanje SNS

Vesti 28. okt 202119:20 > 19:33 4 komentara

Centar za Istraživačko novinarstvo objavio je tekst "Prikrivene donacije: Kako firma Igora Žeželja kreira kampanje naprednjaka". CINS otkriva čitavu mrežu sajtova i naloga na društvenim mrežama, na kojima je promovisana Srpska napredna stranka, uglavnom pred izbore, a iza kojih stoji Wireless Media Igora Žeželja koji je i vlasnik Adria Media Grupe.

Bili su to teški dani. Dani koji su tadašnjem gradonačelniku Siniši Malom počinjali uz dve kamere i dron. Puni spontanih momenata koji su spontano snimljeni neposredno uoči izbora te 2018. godine.

Ispostaviće se, međutim, da sam gradonačelnik ovih kamera nije ni bio svestan, jer ga je u novembru 2017. pitanje N1, čini se, zateklo.

Povezano:

N1: Gradonačelniče, ko finansira spotove koji se gotovo svakodnevno pojavljuju na Tviteru Grada Beograda, a u kojima izgleda kao da ste uveliko u kampanji?

„Ne znam samo na koje spotove mislite“, odgovorio je tada Mali.

N1: Niste videli spotove u kojima ste sami učestvovali?

Mali: Mislite na senior kartice?

Mali: Rade organizacije koje svoj novac i vreme doniraju kako bi se Grad predstavio na pravi način.

N1: Vi im ne plaćate ništa?

Mali:  Apsolutno ne.

Skoro četiri godine kasnije, novinari CINS-a otkrivaju da se iza ovih spotova stoji Wireless Media, firma Igora Žeželja, vlasnika Adria Media Grupe, ali i da gradonačelnik jeste rekao istinu – da se iza odlične produkcije krije čist altruizam i ljubav prema gradovima i njihovim gradonačelnicima. Jer, nizali su se projekti – „Beograd živi“, „Subotica živi“, „Pančevu treba“ i sve besplatno.

„Način na koji je ovaj posao rađen, dakle dokumentacija do koje smo došli, je da su postojale određene vrste ugovora, protokola, sporazuma o saradnji između lokalnih samouprava i Wireless Media i u tom slučaju, ove donacije nisu prijavljene kao donacije SNS, međutim, ono što je ispod površine, a to upravo naš tekst i pokazuje, jeste to što imamo potvrdu s više strana da to jeste bilo rađeno u svrhu predizborne kampanje u tom trenutku SNS i to jeste nešto čime bi Agencija za sprečavanje korupcije mogla da se bavi“, ističe Dina Đorđević iz CINS-a.

Iz Wireless Medie za CINS su demantovali da je svrha njihove platforme bila predizborna kampanja, već da je ova IT kompanija jednostavno želela da poboljša komunikaciju između građana i gradskih uprava. A gradske uprave, izgleda sirote, nemaju para za, kako sam WM navodi „njihove preskupe komercijalne ponude“ pa daje i opremu i ljude i to sve pro bono. Sa društvenih mreža dalje su spotove prenosili Kurir, Mondo, Espreso, i svi, spontano kao s početka, u Žeželjevom vlasništvu.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare