Hoće li zbog naplate i kontrole karata u javnom prevozu, dojučerašnji partneri Grad Beograd i Kentkart - na sud? Privatna turska firma najavljuje pokretanje spora, a gradonačelnik Beograda, koji je mesecima ubeđivao javnost da će se ugovor sporazumno raskinuti, poručuje: "Sačekajte još malo".
Sledeća stanica: slepa ulica – ne zna se ko koga vozi na liniji Grad – Busplus. Ali, da se vratimo na okretnicu: pitali smo još u septembru koliko će Beograđani platiti raskid ugovora sa turskom firmom koji je ista vlast potpisala do 2034.
„Pa, dobro, naravno da ne može da bude bez posledica, ali smo izračunali da su i ti penali koje budemo plaćali kap u moru u odnosu na ono što se daje“, rekao je tada gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić.
Posle nekoliko stanica, u februaru, odbornici dižu ruke, a gradonačelnik nas obaveštava da raskid ugovora ne uključuje čak ni one kapi u moru.
„Bez ikakvih penala, ali tu smo malo imali i sreće, moram da priznam, zašto nema penala, jer se ni njima ovo ovako više ne isplati“, kazao je Šapić 21. februara.
Odbornik Demokratske stranke Filip Tatalović ocenjuje da ako je Šapić „uspeo tako dobro da ispregovara, onda je on spreman za Nobelovu nagradu iz ekonomije“.
Od Nobela, ipak, ništa, osim što je kao dinamit pukla veza između partnera. Kentkart poručuje Gradu da ne želi da se povuče iz posla naplate i kontrole karata u javnom prevozu i preti međunarodnom arbitražom.
„Usled eskalacije neslaganja do razmere sukoba, koji za posledicu ima onemogućavanje privatnog partnera da u potpunosti izvršava svoje ugovorene obaveze, strani investitor je, na osnovu bilaterarnog međunarodnog ugovora, republičkim organima uputio obaveštenje o nameri pokretanja spora protiv Republike Srbije, kao garanta zaštite stranih investicija“, poručio je Kentkart.
Ipak je to posao težak više od 10,5 milijardi dinara, a Grad je u informisanju javnosti u vezi sa ovim slučajem bio nepotpun, ocenjuje ekonomska novinarka Nevena Petaković.
„Tako da je malo verovatno da taj ugovor može da se raskine tek tako, prosto mora, i pretpostavljam da je tako, da se i pravno i finansijski reguliše“, ocenjuje Petaković.
A Grad je formirao novo javno preduzeće „Naplata prevozne usluge“ koje je već trebalo da preuzme posao od Kentkarta, ali nije. I evo nas u slepoj ulici.
„Kako će dalje teći posao naplate i kontrole karata do rešavanja konačnog spora to je pitanje na koje treba da odgovori Grad, koji je dužan da građanima da neko objašnjenje postojeće situacije“, kaže Petaković.
Šapić, 14. marta, međutim poručuje: „Sačekajmo još malo“.
„Ja ću obavestiti javnost na koji način će biti zaštićen interes Beograđana i biće sve, kako sam i rekao, štaviše, ne da nećemo biti u šteti i da neće biti penala, nego ćemo imati daleko veću korist nego što sam i sam planirao“, kazao je Šapić.
Opozicija u gradskoj skupštini već optužuje gradonačelnika da obmanjuje građane i da nema ideju kako da reši ovaj problem. Validirajte karte prilikom ulaska u vozilo, iako, posle svega, više niko nema dovoljno kredita.
Komentari ()
Vidi sve komentare