Srbija voz: Jednoj garnituri voza „Soko“ oštećen točak zbog predmeta na koloseku

Vesti 09. jun 202222:32 14 komentara
N1/Jelena Petrović

Preduzeće "Srbija voz" saopštilo je večeras da je prilikom redovnog tehničkog pregleda prošle nedelje, na jednoj garnituri brzog voza "Soko" utvrđena neispravnost na gazećoj površini točka, usled udarca u predmet na koloseku.

U saopštenju navode da će konačan uzrok nastalog oštećenja biti moguće ustanoviti tek nakon reprofilisanja točkova i detaljne analize i ispitivanja.

POVEZANE VESTI:

„Preventivno je nakon uočenih oštećenja na prvom vozu svakodnevno vršena kontrola točkova na ostalim eleltromotornim garniturama. Kako se elekromotorne garniture nalaze u garantnom roku, ‘Srbija Voz’ očekuje zvaničan izveštaj proizvođača voza“, navode iz tog preduzeća.

Kazali su da je nabavka elektromotornih vozova serije 410/418, proizvođača Štadler, Švajcarska, izvršena u skladu sa zakonskim procedurama, a da se Srbija nije obavezala na kupovinu vozova.

„U zavisnosti od potreba saobraćaja, biće planirana nabavka novih elektromotornih garnitura. Nabavka vozova biće potrebna kada se bude uspostavila linija brze pruge od Beograda do Subotice, odnosno dalje do Budimpešte. Nabavka će biti sprovedena po tenderskoj proceduri u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, kao što je bio slučaj i sa nabavkom ova tri elektromotorna voza serije 410/418, proizvođača Štadler, Švajcarska“, naveli su iz „Srbija voz“.

Demokratska stranka (DS) zatražila je ranije danas od rukovodstva Železnica Srbije i Srbija voza da se javno izjasne o informacijama po kojima je „na još jednom“ vozu Soko utvrđeno „havarijsko oštećenje“ čime je po navodima DS, izbačen iz upotrebe i drugi voz koji saobraća brzom prugom Beograd-Novi Sad.

Predsednik Izvršnog odbora DS Srđan Milivojević naveo je da je pre desetak dana „pod nerazjašnjenim okolnostima“ došlo do kvara na prvoj kompoziciji tog voza.

Upitao je ko je odgovoran za nabavku tih vozova iz Švajcarske, koliko će još vozova biti kupljeno i po kojoj ceni i da li je izdat odgovarajući atest za korišćenje na pruzi čiji je završetak rekonstrukcije kako je naveo, najavljivan još 2018. godine iako je obnova ove pruge završena tek 2022. godine.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare