Stranka slobode i pravde (SSP) saopštila je da su Železnice Srbije 10. januara, na četiri deonice brze pruge Beograd - Novi Sad, u ukupnoj dužini od šest kilometara, zbog kako su navele „loše geometrije koloseka“, naložile mašinovođama da brzinu voza sa 200km/h spuste na 160km/h.
SSP navodi da su lagane vožnje, kako piše u dopisu Železnica, naložene na delovima pruge između Stare Pazove i Inđije, kao i na delu od Beške do Karlovačkih Vinograda.
Do ovakve odluke je došlo jer su mašinovođe prijavile lupanje i podrhtavanje garnitura na pomenutim deonicama uz napomenu da je saobraćaj po projektovanim brzinama nebezbedan, dodaje se u saopštenju.
SSP stoga javno postavlja pitanja na koja su, kako se navodi, nadležni u Železnicima i Vladi dužni da daju odgovore:
- Kako je moguće da potpuno nova skupo plaćena pruga nije izdržala ni deset meseci upotrebe?
- Da li je moguće i u kom roku otkloniti uočene nedostatke? Ko će snositi troškove popravke?
- Ko će izvoditi radove kada se zna da neke od kompanija koje su taj posao dobile bez tendera više nisu u Srbiji?
SSP je zatražila i sankcije za one koji su odgovorni za to što srpski „Soko“ od 10. januara sporije leti.
Ta stranka podseća i da je više puta, tokom izvođenja radova na pruzi Beograd – Novi Sad, upozoravala na probijanje rokova, rast cene i loš kvalitet radova, kao i da je postavljala pitanje zašto Srbija gradi prugu za brzine do 200km/h umesto pruge sa maksimalnom brzinom do 160km/h, koja je, kako se navodi, mnogo jeftinija i lakša za održavanje.
„Svaki put smo za te tvrdnje napadnuti od strane vlasti kao neznalice i protivnici napretka Srbije. Danas, nepunih godinu dana od završetka radova stigla je potvrda da smo bili u pravu“, zaključuje SSP u saopštenju.
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare