Sto drama na litru sedam dana... Kako Vučić sabira koliko je kilometara izgradio

author
Emina Kovačević
11. jan. 2023. 19:11

Ko je najveći graditelj autoputeva u istoriji Srbije? Aktuleni predsednik nedavno je izračunao da je za njegova mandata izgrađeno više autoputeva nego za 70 godina pre njega. Ali kada predsednik računa pred kamerama, čak i njegova računica kaže da se malo preračunao. Vučić računa da je 550 kilometara autoputa u Srbiji zatekao, da je u njegovo vreme izgrađeno 335 kilometara. To znači da će, da bi pretekao prethodnike, ove godine morati da otvori još 215 kilometara autoputa. Evo kako predsednik sabira kilometre.

Da je veći graditelj od Tita, Miloševića i DOS-a zajedno, predsednik se pohvalio početkom godine.

"Videćete da smo mi za 11 godina izgradili više nego svi ostali za prethodnih 70", rekao je Vučić.

Međutim, računica na osnovu javno dosputnih podataka ne daje rezultat do koga je došao predsednik.
N1: Kako ste došli do te računice, jer po zvaničnom izveštaju Puteva Srbije 2011. u Srbiji je bilo 687 kilometara i brzih puteva. Koliko danas imamo izgradjenih autoputeva?

Vučić: Evo da izračunamo sad kako je moguće da je bilo 687 kilometara. To je bilo sa putevima u izgradnji. Evo da izračunamo.

Sabirao je predsednik kilometre autoputeva koje je zetakao. Konsultujući se povremeno sa prvim čovekom Puteva Srbije.

"Koliko je to 110. To je oko 550 Drobnjak?"

Istovremeno demnatujući izveštaj javnog preduzeća koje Drobnjak vodi već 15 godina.

"To je 550 ne može da bude 687 nikako", poručuje predsednik Srbije.

1673458124-Tan2023-01-1113132837_1-1024x711.jpg
TANJUG/MILOŠ MILIVOJEVIĆ | TANJUG/MILOŠ MILIVOJEVIĆ



Pošto je sabrao zatečene, predsednik je sabirao kilometre izgrađene za njegova mandata. "Hajde da probamo da izačunamo", kaže.

Računao je predsednik i puteve čija je izgradnja dogovorena i započeta u vreme onih bivših, poput Pupinovog mosta. Sabirao je do 320, a onda je ponovo u pomoć pozvao Drobnjaka.

Vučić: Uradili smo, ili... Šta još radimo? Drobnjak, šta je to što otvaramo ove godine?

Drobnjak: Otvaramno obilaznicu.

Vučić: Polako. Otvaramo Makrešane. To vam je još 25.

I tu predsedniku u pomoć priskače od Drobnkaka bolji šaptač - direktor Koridora Aleksandar Antić.

"Evo kaže mi on, preko 335 je ono što je urađeno, već završeno od 2012. Ono što radimo u ovom trenutku je preko 500 kilometara. E sad da vidimo koliko će ove godine da bude završeno", dodaje predsednik.

Izgrađeno pre Vučića                                   Izgrađeno posle Vučića



Beograd Šid - 110 km                                     Pančevo - Beograd + Obilaznica 30 km

Beograd - Niš 224 km                                   Do Čačka, do Pakovraća 130 km

Ka jugu 20 km                                               Do Kragujevca 20 km

Beograd - Novi Sad 80-ak km                     Niš - Dimitrovgrad 90 km

Novi Sad - Horgoš 110 km                            Prema Preševu 50 km



UKUPNO: 550 km                                       UKUPNO: 320 km


Najpre bi trebalo da bude završeno 7,9 kilometara od Novog Beograda do Surčina. Biće u martu, obećava predsednik.

Iako Vam je obećano da ćete se novom saobraćajnicom od Novog Beograda do Surčina voziti još od 2021. Bila su to prva obećanja koja su dali predsednik države i tadašnja ministarka Zorana Mihajlović. Potom je ministar Tomislav Momirović najavljivao završetak za oktobar 2022. pa za kraj 2022. godine. Novu godinu smo proslavili, ali svečano otvraanje nove deonice još čekamo.

"Sad me pitate zašto je nešto otvoreno ili nije. Pa nije, kasni, kasni i Pakovraće - Požega. Kasni. Pa šta da radim, da se ubijem zbog toga?", kaže Vučić.

Dok se predsednik "ubi" da prestigne Tita, i sa Titom se poredi, poređenja radi - izgradnja osam kilometara od Novog Beograda do Surčina trajaće dve, dok je 382 kilometra autoputa od Beograda do Zagreba izgrađeno za tri godine.

Teme

Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?

Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare

Pratite nas na društvenim mrežama