Tramvaj zvani pusta želja – hoće li u Dušanovoj ulici najzad zaškripati šine?

Vesti 07. feb 202119:34 > 20:16 24 komentara

Višemesečne rekonstrukcije u centru Beogradu koje i dalje  traju, ne remete samo građane. Na "udaru" se našao i gradski prevoz. Tramvaji 2 ,5 i 10 ne saobraćaju više od godinu i po, a gradska vlast je do sada nekoliko puta pomerala rokove za njihov povratak. I dok stanovnici Dorćola zbog toga negoduju, zamenik gradonačelnika Goran Vesić još jednom daje novo obećanje. Tramvaji će, kako najvaljuje, početi sa radom 22. februara. Međutim, predstavnici jednog od sindikata GSP-a kažu da tako nešto nije realno.

Čuveni beogradski „krug dvojke“, ali za malo. Jer tramvaj dvojka, već više od godinu i po dana ne saobraća centrom grada. Isto važi za peticu i desetku. Šine kojima bi trebalo da prolaze, trenutno služe za parkiranje automobila, smeće, betonske ploče, pesak i ostali građevinski materijal.

Povezane vesti

Građani sa kojima je razgovarala ekipa TV N1 su ogorčeni.

„Sramota, ne mogu da stignem nigde, svuda moram da idem peške do nekog prevoza, ja imam 70 godina, a ima ljudi koji imaju i preko“, kaže jedna građanka.

Drugi građanin predviđa da će tramvaji da krenu „kad oni završe ulicu, a to će sve biti za izbore, da bi mogli penzioneri – glasači, da se prevezu do izbornih mesta“.

Treća građanka kaže da je očajna, „kao i svi mi ovde na Dorćolu. Ne samo da ne idu tramvaji toliko dugo, nego ne idu ni autobusi, jer ovi radovi su se toliko odužili da je to prosto neverovatno“.

Radovi su se otegli, jer su rokovi za njihov kraj probijani nekoliko puta. Zbog toga su se u istom „scenariju“ našli  i tramvaji. Predstavnici gradske vlasti su prvobitno najavljivali da će na staru trasu biti vraćeni na leto. Potom su taj rok pomerili za oktobar, pa za kraj decembra. A pošto se to nije dogodilo, povratak tramvaja su najavili  za kraj januara. Međutim, i to obećanje je palo u vodu, pa zamenik gradonačelnika Goran Vesić daje novi rok.

On je 5. februara najavio da će „od 22. februara tramvaji biti u punoj funkciji, i to znači da će se vratiti tramvajski prevoz, odnosno javni prevoz kroz Cara Dušana“.

„Ali prema onome što sada vidimo ovde, obišli smo uzduž i popreko celu ulicu zaista ne mislim da će biti 22. februara, niti uopšte ovog meseca, ovim radovima se praktično kraj i ne nazire, prema zvaničnim informacijama kojima GSP raspolaže od Sekretarijata za saobraćaj operativna izmena će važiti do 31. marta, ali moram da kažem da je pet ili šest puta do sada produžavana, tako da ne znam da li i će i 31. mart biti taj datum kada će tramvaji ponovo prevoziti Beograđane“, kaže Ivan Branković iz sindikata „Centar – GSP Beograd“.

Dušanova, šine
N1

Nepoznato ostaje i zbog čega gradska vlast za građane nije obezbedila alternativne linije, već im je ostavljeno da se sami snalaze. Odgovor na to pitanje za N1 nije stigao ni iz kabineta gradonačelnika, ali ni iz Sekretarijata za javni prevoz. Saobraćajni  stučnjaci kažu da je takav potez nadležnih nedopustiv, jer su u pitanju linije koje su jedne od najopterećenijih u Beogradu.

„Mogao sam da razumem da je taj prekid trajao kratko recimo mesec dana, pa da nema potrebe za reorganizacijom, ali ovoliko dugo da traje prekid normalnog tramvajskog saobraćaja, da nema alternativu koju smo ranije u slučaju radova uvek imali – 10L ili kako su se zvali, autobuse koji su išli ovom trasom, mi je malo nelogičan“, ocenjuje profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Milan Vujanić.

Nelogično je i zbog čega nadležni još uvek ne puštaju javni prevoz u ulici Cara Dušana, kad su šine i stajališta postavljeni. Da li to usporavaju rupe i nedovršeni trotoari koji su tik uz njih, a kojima si ni posle višemesečnih radova još ne vidi kraj?

Dušanova, šine Dušanova, šine
N1
Dušanova, šine Dušanova, šine
N1
Dušanova, šine Dušanova, šine
N1
Dušanova, šine Dušanova, šine
N1/Ilustracija/arhiva
Dušanova, šine Dušanova, šine
N1

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare