Nakon mesec i po dana stariji osnovci i srednjoškolci vratili su se juče u školske klupe, a nastavu pohađaju po smenama, u manjim grupama i uz obavezne maske. A kada će studenti ugasiti kamere i ponovo u amfiteatre još uvek nije poznato. Kako im je da jednim, većim delom, studiraju onlajn i da li priželjkuju povratak na fakultete proverio je Mladen Savatović.
Malo uživo, malo onlajn – mislili su svi kratko će potrajati, ali se rasteglo na nekoliko semestara. Nastava se ne sluša samo iz studentskih klupa, već i iz spavaće ili dnevne sobe.
Do kad će biti tako student Fakulteta političkih nauka Nikola Lukić ne zna, nada se ne još dugo, jer je teško za koncentraciju.
„Isto kao kad se pozorište gleda na televiziji, nije to to, ne može da se doživi taj prostor, amfiteatar je nešto posebno, slušaonice su nešto posebno, a od kuće je opet domaća atmosfera koja može da bude s jedne strane nekome olakšavajuća okolnost da se prijatnije oseća, ali meni nije, jer ne mogu da odredim kad sam kod kuće, kad sam na fakultetu“, kaže Lukić.
Koncentracija je mali problem i za buduću komunikološkinju Nevenu Aleksić iz Niša, iako sve funkcioniše zapravo dobro.
„To je opet do žive reči, nije isto svakako ići na fakultet i obavljati obaveze svakodnevno, imati tu neku vrstu odgovornosti i sada. Ali svakako svi se trudimo da ništa ne propustimo, da sve bude u skladu sa programom“, kaže Nevena Aleksić sa Filozofskog fakulteta u Nišu.
Studentkinja Inženjerstva zaštite životne sredine Jana Živković se trudi kao da je sve regularno, ali je sve teže.
„Teže je i profesorima, pa je kvalitet predavanja mnogo slabiji i lošiji i onda mi moramo da imamo češće konsultacije, pa se češće čujemo sa profesorima, pišemo mejlove, pa nam neko odgovori, neko baš i ne. Nije toliko strašno, volimo kad nam se ukaže prilika da odemo makar na kratko, pa ni ne osetimo toliko“, rekla je Živković, studentkinja Tehnološko-metalurškog fakulteta u Beogradu.
Za studenta Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu Aleksandra Lugonju predavanja su bolja onlajn zbog direktnije komunikacije sa profesorima. Što se vežbi tiče, neku razliku u odnosu na ranije ne oseća.
„Sad naravno, nije to na baš tom nivou kao pre onlajn što je bilo, mada ni pre nisam nešto bio zadovoljan tim vežbama kao praktičnim delom, nije se tu nešto mnogo praktično radilo“, ističe Lugonja.
Ministar prosvete Branko Ružić kaže – o potpunom povratku nastave u uobičajno stanje odlučuju univerziteti.
„Oni takođe funkcionišu u skladu sa preporukama koje Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja njima praktično odašilje, a u skladu sa predlozima medicinskog dela Kriznog štaba“, rekao je Ružić.
Prema rečima prodekana za nastavu Beogradskog univerziteta neki fakulteti su se vratili u normalu, a sve zavisi od njihove procene, veličine grupa i obrazovnog profila.
Jedan deo njih je razmišljao unapred, pa su isključivo praktični deo programa izvodili na početku školske godine.
„Jer su bili svesni da nam sledi naredni talas kovida i onda su u periodu kada je, da tako kažem, bio povećan broj zaraženih, držali onlajn teorijsku nastavu“, kaže Petar Bulat, prodekan za nastavu BU.
On od studenata nije čuo žalbe, a primećuje da su više pohađali onlajn nastavu od klasične. Bili su, smatra, pažljiviji zbog individualnog pristupa, pa će se verovatno i u budućnosti koristiti kombinovani model, makar delimično.
Komentari ()
Vidi sve komentare