Davor Stupar iz udruženja građana Vratimo trolu 28 kaže da su posle najave gradskih čelnika da u Beogradu više neće biti trolejbusa odlučili da gradonačelniku Aleksandru Šapiću uruči simboličan poklon - kalendar posvećen upravo trolejbusima. Smatra da u Beogradu nisu problem trolejbusi kao trolejbusi, već stara vozila, kao i da je gradska uprava pustila trolejbuse da propadu, da bi kod putnika stvorila negativan efekat da su oni nešto staro, nepouzdano, što pravi zastoje.
„Pošto je grad odlučio da nam da jedan novogodišnji poklon u obliku pokušaja ukidanja trolejbusa, mi želimo njima da poklonimo ovaj kalendar koji na svakoj stranici sadrži jednu poruku koja je kontraargument na ono što su oni izneli. I tako, možemo videti da ovde piše da moderni trolejbusi mogu lako da menjaju trase, da mogu da obiđu gužve, da su ekološki prihvatljiviji od elektrobusa, da su isplativiji“, ukazuje Stupar.
Dodaje da za njih nije prihvatljivo ono što predlažu gradski čelnici i da su im zato dali priliku da to isprave, te je zato na kraju kalendara – u decembru, poruka da još nije kasno i da još možemo kupiti nove trolejbuse.
„Ova odluka još nije konačna. Ovo j samo predlog koji je prošao kroz Skupštinu, to je predlog o javno-privatnom partnerstvu, kojim je predloženo da se privatizuje ceo trolejbuski sistem, odnosno da se uništi ceo trolejbuski sistem i da se zameni elektrobusevima. Veliki problem s time je što je rađen bez ikakve ozbiljne ekonomske ili saobraćajne studije“, navodi Stupar.
Ukazuje i da se izgleda gradskoj vlasti jako žuri da ukine trolejbuse jer od samog predloga pa do njegovog izglasavanja prošlo samo pet dana, iako je i sama predvidela da za to treba barem 70 dana.
„Pretpostavljamo da se njima žuri iz nekog razloga i da žele da to provuku kroz ovu novu godinu da mi to ne primetimo, ali mi želimo da poručimo njima da smo primetili i ako su nas uhvatili u nezgodnom trenutku, mi nećemo da ćutimo i mi ćemo sada započeti borbu za trolejbuse u 2025. godini“, istakao je.
Kaže i da kad su se borili da se vrati trola 28, i tada su upozoravali da je ukidanje te linije prvi korak ka ukidanju trolejbuskog sistema.
„I to se sada dešava. U gradovima Zapadne Evrope imamo moderne trolejbuse koji su bazirani na modernoj tehnologiji, oni sadrže u sebi baterije i mogu da prevaziđu ono što je problem u Beogradu“, navodi.
Dodaje i da u predlogu koji se našao pred odbornicima uopšte nisu spomenute prednosti modernih trolejbusa.
„Imamo i jedan komičan primer – da su rekli da su elektrobusevi bolji od trolejbusa zato što nemaju emisiju štetnih gasova i što ne koriste fosilna goriva. I običan laik može da primeti da trolejbusi ne koriste fosilna goriva“, kazao je.
Navodi da oni smatraju da je neophodno da se uključi struka i da se uradi analiza.
Takođe, vredi napomenuti, kalendar je plave boje, jer iz udruženja Vratimo trolu 28 znaju da se ta boja gradonačelniku sviđa, imajući u vidu da je odlučio da sva vozila mlađa od dve godine u Beogradu budu upravo u plavoj boji, jer ona predstavlja Beograd i njegove reke.
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare