
"Infrastrukture železnice Srbije" su saopštile da je urađena Procena uticaja na životnu sredinu i socijalna pitanja projekta izgradnje brze pruge Beograd – Niš.
U saopštenju je navedeno da je to uradjeno u okviru aktivnosti na obezbeđivanju finansijskih sredstava za realizaciju projekta izgradnje te brze pruge.
Procena uticaja na životnu sredinu i socijalna pitanja – paket obelodanjivanja, urađeni su za prugu Beograd – Niš, kao i posebno za deonicu Stalać – Đunis na toj železničkoj magistrali.
Ta dokumenta u naredna četiri meseca biće dostupna u prostorijama i na sajtovima „Infrastrukture železnice Srbije“ i Grada Niša, kao i na sajtu Evropske banke za obnovu i razvoj.
Naveli su i da je vlada Srbije u protekloj deceniji kao jedan od prioritetnih zadataka postavila sveobuhvatnu modernizaciju železničkog saobraćaja.
„Modernizacija železničkog Koridora 10 jedna je od glavnih investicija koju vlada Srbije sprovodi u železničkom sektoru“, navodi se u saopštenju.
Dodaje se i da je reč o transportnom pravcu od izuzetnog nacionalnog značaja, jer, kako je ukazano, Koridor 10 povezuje zapadnu i centralnu Evropu sa Grčkom, Turskom i Bliskim istokom.
Do sada je, kako se podseća, izgrađena pruga za brzinu od 200 kilometara na čas između Beograda i Novog Sada.
Navodi se i da je njena gradnja nastavljena dalje ka Subotici, u okviru izgradnje međunarodne brze pruge Beograd – Budimpešta.
„U narednom periodu gradiće se i brza pruga Beograd – Niš (dužine oko 243 kilometara), na međunarodnom železničkom Koridoru 10, za brzine do 200 kilometara na čas“, navodi se u saopštenju.
Izgradnjom brze pruge i modernizacijom železničkog Koridora 10 značajno će biti smanjeno vreme putovanja izmeđju Beograda i Niša, a kvalitet usluga u putničkom i teretnom saobraćaju biće povećan.
Ovim projektom će upravljati i sprovoditi ga „Infrastruktura železnice Srbije“.
Očekuje se da će biti finansiran putem Okvirnog zajma sa Evropskom investicionom bankom i Evropskom bankom za obnovu i razvoj, uz podršku značajnog granta EU, dodaje se u saopštenju.