Validatori odlaze, Grad kupuje vozačima pametne telefone za 50 miliona dinara

Vesti 13. apr 202313:28 26 komentara
N1/arhiva

Jedna od tačaka dnevnog reda sednice Skupštine Grada Beograda je rebalans programa poslovanja GSP-a, a jedini razlog te promene je nabavka pametnih telefona za sve vozače GSP, kazao je za N1 Ivan Banković iz Sindikata GSP.

Pročitajte još:

Ukoliko Grad Beograd jednostrano raskine ugovor sa firmom Kentkart, koja vrši naplatu karata u beogradskom javnom prevozu, iz vozila GSP biće uklonjeni validatori. Ovi uređaji ne služe samo da bi se vršila naplata karata i putnici informisali, već i za prikupljanje različitih podataka o funkcionisanju gradskog prevoza.

„Svaki vozač ima svoju vozačku jedinicu, gde ubaci svoju karticu i prijavi se na vozilo, na liniju. Mi pratimo radno vreme vozača, ko nam upravlja vozilom, u svakoj sekundi gde nam se vozilo nalazi i koliko je kilometara prešlo“, objasnio je Banković za N1.

Dodaje da dnevni red Skupštine Grada o rebalansu programa poslovanja GSP jasno ukazuje da je namera gradskog rukovodstva da postojeće validatore zameni pametnim telefonima i to u vrednosti od 50 miliona dinara, što je više od 420 hiljada evra.

Zoran Alimpić, nekadašnji predsednik gradske skupštine, ocenjuje da je zamena validatora pametnim telefonima improvizacija i da će jedan sistem biti zamenjen aplikacijama koje će vozači morati da instaliraju na te telefone.

Kako kaže, nije čuo da takvo rešenje postoji bilo gde u svetu.

„Sada, ako imamo smart telefone, mi imamo 2.900 vozača samo u GSP, plus privatnici i Lasta. Znači svaki treba da dobije smart telefon. Da ga nosi od kuće, da mu baterija bude puna, da ne dođe do oštećenja. Zaista neozbiljno rešenje“, istakao je gost Studija lajv.

On dodaje da se ukidanjem validatora gubi kontrola nad prevoznicima. Objašnjava da je svaki prevoznik plaćen po pređenom kilometru, što znači da ako je neko vozilo u kvaru i nije izašlo u vožnju – taj prevoznik neće biti plaćen.

Ranije iskustvo, kada se evidencija vodila u papirima, pokazalo je da je u papirima sve bilo „sjajno i bajno“, a da su građani prijavljivali da po 40 minuta čekaju autobus jer nema vozila.

„Ne možemo verovati na reč, moramo imati kontorlu kao grad. To je naš novac. Pa da vidimo ko kako obavlja svoj posao“, napominje Banković.

Komentarišući izjave gradonačelnika Aleksandra Šapića da Grad nije imao nikakve koristi od validatora, niti uvid u podatke, sagovornik N1 kaže da to nije tačno, a da su podatke o pređenim kilometrima, broju putnika, broju vozila na linijama, imali i GSP, privatni prevoznici, ali i Sekretarijat za saobraćaj.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare