Prva deonica autoputa Niš-Merdare, dužine 5,5 kilometara, puštena je u saobraćaj. Na toj deonici Merošina-Merošina 1, izgrađena je petlja "Merošina istok", dva mosta i dva nadvožnjaka. Izvođač radova je kompanija Štrabag. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da će auto-put Niš - Merdare biti spas za Toplički kraj i da je od velike važnosti za Prokuplje, Blace i Kuršumliju.
On je prilikom obilaska prve deonice tog autoputa u Merošini rekao da čak i poluprofilni put pokazuje koliko možemo da budemo uspešniji.
"Ovo je i poziv za investitore jer se gradi poslovna zona u Prokuplju, u Kuršumliji postoje tri banje, vojska, ali je potrebno još investitora. U opštini Blace smo otvorili još jedan pogon. Put Belonjin-Blace je nov asfalt urađen da izgleda kao Švajcarska", rekao je Vučić.
"Videćemo, mnogo para treba". EU je poklonila 40 miliona evra za ovaj put, hvala im na tome", istakao je Vučić.
"Moramo da gradimo pun profil, zato što će to biti jedan od najprometnijih autoputeva za 20 godina. Zato vi gospodine Žiofre da nam obezbedite još 60-70 miliona evra. Povezivanje sa svima u regionu je nešto što moramo da radimo. Trgovina sa Albanijom porasla je za 30 posto za poslednju godinu. Čuvamo naše državne interese i vodimo mudru politiku spajanja, a ne razdvajanja", kazao je Vučić.
On je zatražio pomoć EU za Merošinu i istakao da će se na taj način podići kvalitet života u četiri okruga na jugu Srbije.

Žiofre: Ovo treba da bude put mira i stabilnosti u regionu
Ambasador EU u Beogradu Emanuel Žiofre poručio je da će ovaj auto-put biti kičma regionalne putne mreže, da treba da bude put mira, stabilnosti i pomirenja.
"Put prvenstveno predstavlja transportnu rutu, ali i vezu ljudi u regionu. Hoćemo da putevi budu simbol mira i stabilnosti u regionu. Ovaj put će povezivati Jug Srbije sa zapadno balkanskom mrežom i omogućiti slobodan tok ljudi, robe i kapitala, od Niša, preko Prištine do Tirane i dalje", rekao je Žiofre.
Naveo je da je EU ponosna što ovaj projekat realizuje sa partnerima iz IBRD-a i predstavnicima centralnih i lokalnih vlasti u Srbiji. Deonica Niš-Merdare je, kako kaže, samo prvi segment većeg projekta koji će Niš i druge gradove povezati sa Jadranom do Drača.
“Izgradnja ovog puta deo je šire slike, ekonomsko-investicionog plana EU za Zapadni Balkan, namenjen infrastrukturnim projektima čiji je cilj da do 2027. mobiliše 30 milijardi evra“, rekao je Žiofre i dodao da će projekti biti usmereni na to da se iskoristi potencijal ovog regiona.
Naveo je da EU i Srbija već blisko sarađuju, te da se u sklopu te saradnje gradi brza pruga Beograd-Niš, a da je Koridor 10 sufinananirala EU.
"Veze koje Srbija ima sa EU su jake, a u budućnosti će biti još jače", istakao je i podsetio da je EU najveći trgovinski partner, investitor i donator Srbije.
Istakao je da za njega izgradnja puteva predstavlja simbol evrointegracija.
“Važna nam je politička destinacija Srbije, a to je članstvo u EU i nastavićemo da radimo zajedno na tome“, poručio je Žiofre.
Varhelji: Još toga stiže
Evropski komesar za proširenje Oliver Varhelji ocenio je da je otvaranje prve deonice auto-puta Niš - Merdare "odlična vest".
"Povezujemo ljude i privrednike južne Srbije. Ovaj put je vodeći projekat u 30 milijardi evra vrednom ekonomskom i investicionom planu za Zapadni Balkan. EU ispunjava, još toga stiže", napisao je Varhelji na Tviteru.
Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?
Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare