Naučnici sa Kembridža ispituju uticaj MMR vakcine na COVID-19

Shutterstock

MMR vakcina, koja se koristi za sprečavanje malih boginja, rubeola i zaušaka, bi mogla da zaštiti i od koronavirusa, ukazuju naučnici.

Stručnjaci sa Univerziteta u Kembridžu kažu da je MMR vakcina, koja se obično daje svim novorođenčadima uzrasta do devet meseci, možda razlog zašto deca nisu tako ozbiljno pogođena koronavirusom.

POVEZANE VESTI

Otkrili su da ključni proteini virusa malih boginja, zaušaka i rubeola imaju veliku sličnost sa određenim proteinima u virusu koji prouzrokuje COVID-19.

Naučnicu su pronašli  i da je „spajk protein“ SARS-CoV-2 čak 20 odsto uporediv sa „fuzijskim proteinom“ malih boginja.

„Mi pretpostavljamo da MMR može da zaštiti od loših ishoda zaraze COVID-19“, napisali su istraživači u studiji koja još uvek nije prošla recenziju.

Naučnici su ponovili da su potrebne detaljne studije i istraživanja kako bi utvrdili  da li MMR vakcina može da smanjiti ozbiljnost COVID-19.

MMR je delotvorna kombinovana vakcina koje se obično koristi za zaštitu od tri odvojene bolesti, malih boginja, rubeola i zaušaka, u jednoj injekciji.

Potpuni ciklus vakcinisanja MMR vakcinom zahteva dve doze, a daje se u uzrastu od jedne godine i otprilike tri godine i četiri meseca.

Osim MMR vakcina istražuje se i efikasnost  BCG vakcine. Ova vakcina razvijena je u prošlom veku  za povećanje imuniteta protiv tuberkuloze, bakterijske infekcije pluća.

Istraživači veruju da bi i ova vakcina mogla da zaštititi milione ljudi od COVID-19, a očekuje se da će  testovi biti pokrenuti u četiri zemlje.

Već je ranije najavljeno da će u šestomesečnom eksperimentu oko 4.000 zdravstvenih radnika u bolnicama širom Australije primiti BCG vakcinu.

Ako eksperiment bude uspešan, to bi moglo da znači da će vakcina, koje košta samo 30 dolara po dozi , biti jeftina i lako dostupna metoda za suzbijanje koronavirusa.