Doktorka upozorila na najčešće greške koje prave čak i zdravi ljudi

Zdravlje 30. nov 202222:402 komentara
Izvor: Shutterstock

Bez obzira na to kakvo je vaše celokupno zdravlje, dr Brunilda Nazario tvrdi da neke greške prave skoro svi, pa čak i oni koji nemaju nikakvih zdravstvenih problema.

Mnogi ljudi u top formi imaju neke navike kojima rizikuju potencijalne bolesti i povrede, a da toga nisu ni svesni. „Web MD“ je izdvojio najčešće grešake koje svi pravimo.

Premalo sna

„Sledeći dan može da vas učini mrzovoljnim i rastresenim, što vam otežava fokusiranje na svakodnevne zadatke. Međutim, to je samo jedan od potencijalnih problema. Dugotrajni gubitak sna povezan je sa demencijom, bolestima srca, dijabetesom i gojaznošću. Tom spisku možete dodati i probleme sa imunološkim sistemom, depresiju i teskobu i stalne bolove. Odraslima je potrebno od sedam do devet sati sna, a deci i tinejdžerima još više“, objašnjava dr Nazario.

Nedovoljan unos vode

„Vaše telo šalje signale kada ste gladni ili žedni. Ali lako je pobrkati to dvoje. Oba osećaja mogu da prouzrokuju glavobolju ili učine da se osećate umorno ili iscrpljeno. Sledeći put kad pomislite da ste gladni, pokušajte prvo da popijete čašu vode. Ostali znakovi da vam je potrebno više tečnosti uključuju suve oči ili kožu, suva usta, tamnu mokraću i retko mokrenje“, kaže dr Nazario.

Previše sedenja

„Veće stope smrtnosti od bolesti srca, karcinoma i drugih uzroka povezanih sa zdravljem povezane su sa sedenjem više od šest sati dnevno. Prekinite sedenje s nekoliko minuta hodanja svakih pola sata. Postoje dokazi da bar jedan sat telesne aktivnosti dnevno može da nadoknadi neke od nuspojava predugog sedenja“, smatra doktorka.

Pranje zubi odmah nakon jela

Nazario upozorava da nikad ne smemo da premo zube odmah nakon jela, naročito ako smo pre toga pojeli nešto kiselo, prenosi Index.hr.

Povezane vesti

„Sačekajte sat vremena sa pranjem nakon jela ili pića, naročito onih kiselih“, kaže ona i dodaje da kiselina može da omekša zubnu gleđ koja štiti zube, pa dolazi do njenog oštećenja ako zube operete odmah.

Korišćenje štapića za uši

Već se neko vreme govori o štetnosti korišćenja štapića za uši, a na to upozoravaju i lekari.

„Ovakvim načinom čišćenja ušiju možete da gurnete nakupljen vosak dublje u ušni kanal, a mogli biste i da probušite i bubnu opnu ako štapić ode predaleko, što dallje može da prouzrokuje gubitak sluha. Zato vam nije potrebno njihovo korišćenje jer se naše uho prilično dobro čisti samo“, upozorava Nazario.

Nanošenje SPF-a samo u letnjim mesecima

Jedna od najvećih grešaka koju većina ljudi pravi jeste stavljanje kreme sa zaštitnim faktorom samo u letnjim mesecima. Sunce je jednako opasno i u zimskim danima.

„Ultraljubičasto svetlo je glavni uzrok kancera kože, a sunčevi UV zraci prisutni su tokom cele godine. Zato preporučujemo  da koristite kremu za sunčanje kad god izađete, čak i ako je oblačno. Budite posebno oprezni u blizini snega, peska ili vode jer oni mogu da reflektuju sunčeve zrake. Koristite kremu za sunčanje sa SPF 30 ili više i obavezno pokrijte sve izložene delove tela, uključujući usne i uši“, savetuje Nazario.

Korišćenje mobilnog telefona pre spavanja

Većina ljudi uveče, pre spavanja ima naviku da koristiti mobilni telefon. Međutim, doktorka upozorava da bi to mogla da bude nezdrava i opasna navika, koju je bolje izbegavati.

“Svi koristimo digitalne uređaje za zabavu, ali korišćenje mobilnog pre spavanja može da oteža opuštanje mozga i tela. Pametni telefoni i tableti takođe emitiraju plavu svetlost, a previše ove svetlosti može da odloži otpuštanje hormona koji doprinosi kvalitetnijem snu. Pokušajte da sklonite  telefon u drugu sobu ako ne možete da preskočite njegovo korišćenje pre spavanja“, predlaže Nazario.

Komentari

Vaš komentar