Volite orašaste plodove? Ove ne biste smeli da pojedete više od dva dnevno

Zdravlje 30. nov 202207:136 komentara
Izvor: Shutterstock

Brazilski orasi obezbeđuju vitamine, minerale (kalcijum, magnezij, fosfor) i višestruko nezasićene masne kiseline i puno biljnih belančevina.

U brazilskom orahu takođe ima puno selena. Selen je važan element u tragovima za obnovu ćelija i imunološki sistem. Samo jedan orašasti plod pokriva dnevnu potrebu za selenom, navodi Bavarski centar za savetovanje potrošača.

Uprkos mnogim zdravim sastojcima, Savezna kancelarija za zaštitu od zračenja (BfS) sada upozorava na brazilske orahe.

“Advent počinje – jabuke, orašasti plodovi i jezgra badema jednostavno su deo njega. Ali brazilski orasi baš i nisu za šareni tanjir”, piše BfS na Tviteru.

Brazilski orasi sadrže znatno više radioaktivnih materija od ostalih namirnica, objašnjava BfS. Zato ih ne biste smeli jesti previše, smatra najviša služba za zaštitu od zračenja u Nemačkoj. Njihov sadržaj radijuma je hiljadu puta veći nego u drugim namirnicama. U principu, sve namirnice sadrže prirodne radionuklide. Prema BfS-u, brazilski orasi imaju “poseban položaj među namirnicama”.

Orašasti plodovi su prirodno radioaktivni. “Mogu imati sadržaj radijuma koji je oko 1.000 puta veći od proseka svih namirnica kontaminiranih radijumom u Nemačkoj”, objašnjava Suzan Moric, stručnjakinja za ishranu u Bavarskom centru za savetovanje potrošača.

Koliko brazilskih oraha smemo pojesti?

Prema Saveznoj kancelariji za zaštitu od zračenja, najviše dva brazilska oraha dnevno su bezopasna. BfS je izračunao: konzumacija dva brazilska oraha dnevno (oko 8 grama) povećava unos prirodnih radionuklida iz konvencionalne prehrane za oko polovicu kod odraslih.

“S izloženošću zračenju na ovom nivou niko ne mora očekivati negativne zdravstvene posledice”, stoji na web stranici BfS-a. Međutim, svako ko redovno jede brazilske orahe kako bi poboljšao svoj status selena trebalo bi da koristi dodatke ishrani bez dodatnog izlaganja zračenju.

Želite li da nastavite da grickate orašaste plodove u vreme praznika, možda je bolje konzumirati lokalne orašaste plodove poput lešnika ili oraha, prenosi Fenix Magazin.

Komentari

Vaš komentar