Kina napravila prvo vozilo sa natrijum jonskom baterijom

author
P. V. P.
28. feb. 2023. 15:15
električni-automobil
Foto: Printscreen | Foto: Printscreen

Predstavljanjem testnog vozila Sehol E10Ks započela je era natrijum-jonskih baterija za putnička vozila. Ova potencijalno velika promena u industriji baterija i na tržištu pristupačnih putničkih električnih vozila (EV).

Testno vozilo ima bateriju kapaciteta 25 kWh i gustinu energije od 120 vat časova  po klilogramu (Wh/kg). Model ima domet od 252 kilometara. Baterija koristi ćelije sa gustinom energije od 140 Wh/kg.

Prednost ovog vozila u odnosu na baterije zasnovane na litijumu jesu performanse na niskim temperaturama i brzo punjenje.

Proizvođač baterija je Hina Bateri koja je predstavila tri natrijum-jonske baterije i najavio partnerstvo sa Anhui Jianghuai Automobile Group Corp (JAC), koja je učinila da je jedan od svojih modela prvi koji nosi natrijum-jonske baterije. Hina Batteri i Sehol - brend zajedničkog preduzeća između JAC-a i Volksvagen Anhui - zajedno su napravili testno vozilo sa natrijum-jonskim baterijama na osnovu modela Sehol E10Ks.

Vozila do 10 hiljada dolara


Sehol E10Ks je trenutno dostupan u sedam verzija sa rasponom cena od šest do 10 hiljada dolara.

"Tehnologija i performanse natrijum-jonskih baterija mogli bi da se koriste u električnim vozilima srednje i velike veličine", rekao je izvršni direktor kompanije.

Partnerstvo sa Hina Bateri je značajno istraživanje, a Sehol će nastaviti da prati primenu natrijum-jonskih baterija u budućnosti i lansira srodne proizvode u pravom trenutku, rekao je izvršni direktor.

Predstavljanje probnog vozila znači da natrijum-jonske baterije počinju da se koriste u putničkim automobilima, nakon što su se nove baterije uglavnom koristile u električnim dvotočkašima i skladištenju energije.

Ne zagađuje i jetfintija o litijumske baterije

Teme

Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?

Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare

Pratite nas na društvenim mrežama